پیشنهاد تشکیل مجمع خیران خدمت برای زائران غیر ایرانی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تشکیل مجمع خیران خدمت به زائران غیرایرانی بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) مطرح و پیشنهاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی گفت: حضور شهروندان نیکوکار و فعالان بخش خصوصی در امر ساماندهی و خدمت به زائران غیرایرانی اقدامی بسیار تاثیرگذار است.

او افزود: پارسال خدمت به زائران غیرایرانی بارگاه منور امام رضا (ع) در مشهد از سوی دستگاه‌های مسئول در خراسان رضوی به نحو مطلوب انجام شد که جای تقدیر دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین به ورود غیرمستقیم برخی از این زائران به استان اشاره و ادامه داد: گروهی از این زائران از طریق دیگر استان‌ها وارد ایران و سپس مشهد می‌شوند.

براتی بیان کرد: همچنین برخی زائران غیرایرانی پس از ورود به مشهد در منازل شخصی و اماکن غیررسمی اسکان می‌یابند.

او تصریح کرد: بر این اساس تهیه آمار دقیق از شمار زائران غیرایرانی در مشهد مشکل است لذا ضرورت دارد جهت خدمت مطلوبترآمار دقیقی از آن‌ها داشته باشیم.

همچنین "ساماندهی زائران غیرایرانی از مبدا" را در تهیه آمار دقیق ورود آنان به خراسان رضوی موقر توصیف و بیان کرد: اجرای این امر برای کسب آمار دقیق از زائران غیرایرانی مستلزم هماهنگی نهاد‌های مسئول با وزارت امور خارجه است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه به بحران کرونا اشاره و تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، روند افزایشی ورود زائران غیرایرانی به استان و مشهد جهت زیارت بارگاه منور رضوی قطع شد لذا در این ایام پذیرای آن‌ها در مشهد نبودیم.

براتی  بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای استقبال از زائران غیرایرانی تاکید و اظهار کرد: با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا، شاهد حضور گسترده زائران به خصوص غیرایرانی برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) خواهیم بود.

او افزود: به همین خاطر ضرورت دارد از حالا برنامه مدونی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول تهیه و تدوین شود تا با پایان بحران بیماری کرونا در صورت بوجود آمدن شرایط مناسب زمینه پذیرش زائران از قبل مهیا باشد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.