منوچین: ترامپ گزینه‌ها در قبال چین را بررسی می‌کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد چین اطلاعات کافی را درباره کرونا ارائه نداده است و ترامپ، در حال بررسی گزینه‌های خود در قبال چین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در ادامه اتهام‌زنی‌های واشنگتن به پکن درباره منشا ویروس کرونا، مدعی شد که چین اطلاعات کافی را درباره ویروس کرونا ارائه نداده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همجنین مدعی شد: «ترامپ، در حال بررسی گزینه‌های خود در قبال چین است.»

تنش‌های آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بالا گرفته است. ابتدا تنش‌های دو کشور ابعاد تجاری به خود گرفت و دو کشور را بیش از دو سال درگیر خود کرد. پس از شیوع ویروس کرونا این تنش‌ها ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و به دلیل اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن بر سر شیوع این بیماری هر روز تشدید می‌شود.


بیشتر بخوانید: تهدید ترامپ به قطع روابط آمریکا با چین

هشدار منوچین درباره خسارات شدید اقتصادی آمریکا


بسیاری از اطرافیان ترامپ و خود او بار‌ها چین را به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ مقصر دانسته و اتهامات بسیاری بر این کشور وارد کرده‌اند.

ترامپ و وزیر امور خارجه دولتش مدعی شده‌اند چین درباره مسائل مختلف مربوط به شیوع کرونا پنهان‌کاری کرده و به صورت شفاف اطلاعات مربوط به این ویروس را در اختیار نهاد‌های بین‌المللی قرار نداده است.

در جدیدترین این ادعا‌ها مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که هکر‌های مرتبط با چین نتایج تحقیقات آمریکا درباره ویروس کرونا را سرقت کرده‌اند.

چین نیز به دفعات این اتهامات را رد کرده است و از جامعه جهانی خواسته تا به این هجمه‌ها پایان بدهند و به فکر راه‌حلی برای مقابله به این ویروس باشند.

چین در پاسخ به اتهام‌زنی‌های آمریکا تهدید کرده است که تعدادی از مقامات آمریکایی را تحریم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار