تهدید ترامپ به قطع روابط آمریکا با چین

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که به دلیل مسائل به وجود آمده درباره ویروس کرونا، قطع تمامی روابط آمریکا با چین بعید نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز قطع تمامی روابط آمریکا با چین را بعید نداسته است.

ترامپ در این مصاحبه گفته که به دلیل مسائل به وجود آمده درباره ویروس کرونا، قطع تمامی روابط آمریکا با چین بعید نیست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین می‌گوید که در مقطع کنون حاضر به گفت‌وگو با همتای چینی خود نیست.

وی در کنفرانس خبری خود نیز گفته است: من با نظر سناتور لیندسی گراهام برای تنبیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان موافقم و حتماً این موضوع را بررسی خواهم کرد.

پیش از این، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی لایحه‌ای را در سنا به تصویب رساند که طبق آن اگر پکن گزارش کاملی درباره علل شیوع ویروس کرونا ارائه نکند، مشمول تحریم‌های آمریکا می‌شود.

تنش‌های آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بالا گرفته است. ابتدا تنش‌های دو کشور ابعاد تجاری به خود گرفت و دو کشور را بیش از دو سال درگیر خود کرد. پس از شیوع ویروس کرونا این تنش‌ها ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و به دلیل اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن بر سر شیوع این بیماری هر روز تشدید می‌شود.

بسیاری از اطرافیان ترامپ و خود او بار‌ها چین را به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ مقصر دانسته و اتهامات بسیاری بر این کشور وارد کرده‌اند.

چین نیز به دفعات این اتهامات را رد کرده است و از جامعه جهانی خواسته تا به این هجمه‌ها پایان بدهند و به فکر راه‌حلی برای مقابله به این ویروس باشند.

ترامپ همچنین ابراز امیدواری کرده که آمریکا بتواند تا آخر سال به واکسن کرونا دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار