بانک اطلاعاتی روابط عمومی های لرستان رونمایی می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان گفت: بانک اطلاعاتی روابط عمومی‌های لرستان همزمان با هفته روابط عمومی‌ها رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه ایرانی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت سالروز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: اولین روابط عمومی در ایران در سال ۱۳۲۷ از طرف شرکت نفت در ایران تشکیل شده است، اما به جرات می‌توان گفت روابط عمومی در تاریخ ایران قدمتی چهارهزار ساله دارد.

وی گفت: زمانی که امپراطوری‌ها برای برگزاری مراسم خود، از تشریفات و دیسیپلین خاصی تبعیت می‌کردند، برای جشن ها، آیین‌ها و یا مراسم تدفین بزرگان، صد‌ها نفر دعوت می‌شدند و حتی چیدمان و قرارگرفتن افراد در جایگاه و مقر خاص برنامه ریزی میشد.

وی افزود: دعوت از فرمانروایان، اطلاع رسانی به مردم، دعوت از کاتبان و تاریخ نویسان همه و همه حاکی از وجود اشخاصی است که وظایفشان اطلاع رسانی، تبلیغات و تشریفات بوده است.

ایرانی بیان کرد: حتی می‌توان پا را از تاریخ چهار هزار ساله فرا‌تر گذاشت و گفت روابط عمومی از همان ابتدای خلقت بشریت با انسان همراه بوده است.

وی اضافه کرد: آدمی موجودی ذاتا خردمند است نیاز کودک به ارتباط با مادر برای بقا که با گریه و خنده آغاز میشود دلیل بر وجود و همچنین ضرورت برقراری ارتباط است.

وی ادامه داد: برنامه‌های روز ملی ارتباطات و روابط عمومی امسال توسط برگزار کنندگان به عنوان هفته روابط عمومی و با شعار "روابط عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم " اعلام شد که از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا دوم خرداد ادامه دارد.

ایرانی گفت: متاسفانه شرایط کرونایی اجازه تقدیر و تشکر از قشر زحمتکش روابط عمومی‌ها را آنگونه که سزاوار است نداد، اما با این وجود، برنامه‌های مدون و متقنی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان افزود: برای اولین بار در استان از روز‌ها گذشته طی مکاتبه‌ای با دستگاه اجرایی، مشخصات مسئولین روابط عمومی‌های استان هر کدام در صفحه‌ای جداگانه طراحی شده است.

ایرانی اضافه کرد: این مشخصات در هفته روابط عمومی در صفحه اصلی سایت استانداری لرستان بارگذاری خواهد شد که زین پس ارباب رجوع‌ها بتوانند به راحتی با دستگاه مربوطه از طریق روابط عمومی آن دستگاه یا سازمان ارتباط برقرار کنند.

ایرانی گفت: نامگذاری روز‌های هفته از دیگر اقدامات خواهد بود که روابط عمومی وعلم، روابط عمومی و فضای مجازی، روابط عمومی و سواد رسانه‌ای، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، روابط عمومی و مدیریت بحران، روابط عمومی و سلامت، روابط عمومی و جهش تولید نامگذاری شده است.

وی افزود: طی مکاتبه و جلساتی با صدا و سیمای استان مقرر گردید در هر یک از روز‌های هفته طبق شعار آن روز با چند تن از مدیران در استان مصاحبه و گفتگو‌هایی صورت پذیرد که گزارشی کوتاه و اجمالی از وظایف خود و نحوه اطلاع رسانی آن، شیوه ارتباط با ارباب رجوع را ارایه خواهند داد.

ایرانی اظهار کرد: این روند سبب خواهد شد که علاوه بر سهیم بودن مدیران تمام دستگاه ها، سازمان‌ها و نهاد‌های استان از روز روابط عمومی، اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در راستای تجلیل از قشر روابط عمومی، مکاتبه استاندار محترم با ادارات و به منظور تقدیر و تشکر ویژه از زحمات و مساعی روابط عمومی مربوطه به بهترین وجه ممکن بوده است.

وی گفت: تهیه لوح تقدیر با امضای معاون محترم سیاسی-امنیتی و اجتماعی استان از دیگر اقدامات برای همکاران روابط عمومی‌های استان خواهد بود.

وی غبار روبی گلزار شهدا با حضور شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، برگزاری جلسه با اعضای شواری اداری استان و روابط عمومی‌ها با موضوع اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ها به صورت ویدئو کنفرانس را از دیگر اقدامات هفته روابط عمومی‌ها عنوان کرد.

ایرانی گفت: هنر روابط عمومی، استفاده از بهترین امکانات در شرایط عادی نیست بلکه بهره گیری از حداقل شرایط به بهترین نحو ممکن است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.