برگزاری کارگاه مجازی قصه‌گویی در شیراز

اولین کارگاه مجازی قصه‌گویی با موضوع مبانی قصه‌گویی که در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در نخستین کارگاه مجازی قصه‌گویی با موضوع مبانی قصه‌گویی با  تقدیر از مربیان که با تولید محتوا در پیک امید مجازی فعال بوده اند گفت: کارگاه‌های مجازی با هدف یادگیری بیشتر، تمرین قصه‌گویی مربیان و اعضا در شرایط بحرانی کرونا و توانمندسازی مربیان برگزار می‌شود.

او، بیان کرد: می‌توان از قصه‌گویی به عنوان یک سرمایه فرهنگی در ترویج آداب و رسوم و سنت‌ها بهره برد و استفاده از آثار فاخر و متون کهن فارسی و به ویژه کتاب قرآن از ابزارهای مهمی است که بر غنای آن می‌افزاید و قصه‌گو می‌تواند از آن به عنوان محتوا استفاده کند.

افتخاری تصریح کرد: انتظار می رود که مربیان با استفاده از دوره‌های آموزشی و مطالعه پی‌گیر و آشنایی با اصول قصه‌گویی بتوانند تجربه‌ها، عقاید و گفتارهای خود را در ذهن شنونده قصه بیافرینند.

مدیرکل کانون فارس قصه را یکی از مفیدترین راه‌های ارائه پیام‌های مفید به کودکان و نوجوانان دانست که با تشکیل انجمن‌ها و کارگاه‌ها می‌توان مخاطب قصه را افزایش داد، به قصه‌های بومی رنگ و بویی خاص بخشید و با بیانی دلپذیر برای مخاطبان با فرهنگ‌های مختلف بازگو کرد.

او، ادامه داد: باید سطح کتابخوانی کودکان و نوجوانان و حوزه مطالعه آثار را گسترش داد و به بالا بردن درک و فهم آنان کمک کرد.

این کارگاه مجازی که با هدف یادگیری بیشتر و تمرین قصه‌گویی مربیان و اعضای انجمن قصه‌گویی کانون در شرایط بحرانی کرونا و توانمندسازی آنان، برنامه‌ریزی شده بود، روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار شد.

راهبری کارگاه مجازی قصه‌گویی را الهام دارابی، قصه‌گو، مسئول دبیرخانه بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی بر عهده داشت.

این کارگاه مجازی با حضور رحیم هودی، هنرمند شیرازی و مربیان و کارشناسان کانون فارس و جمعی از علاقه‌مندان از نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس همراه بود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.