پمپئو: اخراج بازرس کل مدت‌ها پیش باید انجام می‌شد

وزیر خارجه آمریکا درباره موضوعات مورد تحقیق بازرس کل این وزارتخانه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اخراج «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور، ارتباطی با تحقیقات او درباره برخی موضوعات نداشته است.

پمپئو می‌گوید درباره اینکه چه تحقیقاتی در دفتر استیو لینیک در جریان بوده اطلاعی ندارد و اخراج او نیز  به تلافی این تحقیقات نیست.

وزیر خارجه آمریکا با این وجود از اقدام خود مبنی بر اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا دفاع کرده و گفته است که این اقدم باید مدتها پیش انجام می‌شد.

ترامپ شامگاه جمعه گذشته بازرس کل وزارت خارجه آمریکا که تحقیقاتی را در خصوص مایک پمپئو آغاز کرده بود، برکنار کرد. دونالد ترامپ در اظهار نظری رسمی اعلام کرد اخراج بازرس وزارت خارجه به توصیه پمپئو انجام شد و دلیل آن عدم اطمینان نسبت به اقدامات او بوده است.

بیشتر بخوانید:

علت اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا، تحقیق درباره فروش سلاح به عربستان بوده است

طفره پمپئو از همکاری با بازرس تحقیقات فروش سلاح به عربستان

الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت بازرس کل وزارت خارجه این کشور احتمالا به این علت اخراج شده که در حال تحقیق درباره اعلان وضعیت اضطراری توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با هدف باز کردن راه فروش نظامی به عربستان در سال گذشته میلادی بوده است.

دولت ترامپ سال گذشته به بهانه وضعیت اضطراری به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران کمیته‌های کنگره را از قصد خود برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن مطلع کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار