استعداد یابی، ایجاد اشتغال در ۳ روستای پایلوت ریگان

فرماندار ریگان گفت:در قالب طرح نجات استعداد یابی وایجاد اشتغال در ۳ روستای پایلوت ریگان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری فرماندار ریگان درجلسه برنامه ریزی کارگروه کشاورزی ریگان گفت: در قالب طرح نجات جهاد دانشگاهی فنی وحرفه‌ای استان و جهاد کشاورزی طرح اشتغال زایی بر اساس شرایط منطقه در روستا‌های هدف اجرایی خواهد کرد.

او بیان داشت:این طرح‌های اشتغال زایی در قالب کشاورزی، دامپروری واشتغال‌هایی که بر اساس استعداد منطقه باشند اجرایی می شود.

فرماندار ریگان ابراز کرد: با توجه به اینکه یکی از این روستا‌ها روستای هدف گردشگری علی آباد پشت ریگ شهرستان ریگان است با شناسایی منطقه واستعداد منطقه طرح اشتغال زایی در این منطقه در قالب گردشگری برنامه ریزی شده است.

باقری ریگان را قطب استبرق در شرق استان برشمرد وبیان داشت: یکی از استعداد‌های اشتغال زایی در یکی از این روستا‌های هدف تولید استبرق است.

او بیان داشت: این طرح‌های اشتغال زایی با هم افزایی وطرح‌های کوتاه مدت می‌توانند در زمینه اشتغال در این روستا‌ها نقش به سزایی را ایفا کنند.

فرماندار ریگان عنوان کرد: ۹۸ درصد اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است که با ایجاد صنایع کشاورزی در این روستا‌ها می‌توانیم اشتغال‌هایی را در این روستا‌ها ایجاد کنیم.

باقری توانمندی سازی مردم را در این روستا‌ها بر اساس داشته‌های منطقه عنوان  وبر بومی سازی اشتغال‌ها در این مناطق تاکید کرد.

در شهرستان ریگان سه سازمان فنی وحرفه‌ای جهاد دانشگاهی وجهاد کشاورزی طرح‌های اشتغال زایی را در ۳ روستای هدف انجام خواهند داد
ریگان با ضریب محرومیت ۸ محرومترین شهرستان در استان کرمان است که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار