افزایش سود شیائومی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰

شیائومی با انتشار نتایج مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، از افزایش سود این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیائومی نتایج مالی خود را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ منتشر کرد و نکته جالب این جا است که علی‌رغم مشکلات جهانی بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا، اعداد و ارقام نسبتا خوبی برای این شرکت ثبت شده‌اند.

افزایش درآمد شیائومی نسبت به سال گذشته

کل درآمد ۱۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۴۹.۷ میلیارد یوان چین رسیده است. به این ترتیب، حتی درآمد این شرکت از انتظارات نیز بالاتر رفته است. همچنین علی‌رغم هزینه‌های بالا برای تحقیق و توسعه (۱.۹ میلیارد یوان) سود ناخالص با افزایش ۴۴.۹ درصدی، به ۷.۵۶ میلیارد یوان رسید.

حدودا ۶۰ درصد از کل درآمد این شرکت توسط تلفن‌های هوشمند به دست آمده که ۳۰.۳ میلیارد یوان برای آن به ارمغان آورده است. امسال تعداد محموله‌ها به ۲۹.۲ میلیون واحد افزایش یافت که این رقم نسبت به سه‌ماهه اول سال گذشته افزایش کمی دارد. تحلیلگران، شیائومی را در رتبه ۴ جهانی با سهم بازار ۱۱.۱ درصد قرار می‌دهند.

نظر شیائومی درباره استراتژی خود

شیائومی استراتژی برند دوگانه خود را موفقیت آمیز خوانده است. در دوره فوریه تا مارس، از دو گوشی Mi 10 و Mi 10 Pro بالغ بر ۱ میلیون دستگاه به فروش رفته است. در همین حال، Redmi Note 8 یکی از پرفروش‌ترین تلفن‌های سه‌ماهه اول بود.

افزایش میانگین قیمت فروش ۷.۲ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که تلفن‌های برتر این شرکت به خوبی از سوی مردم پذیرفته شده اند. شیائومی می‌گوید مدل‌های 5G آن به میزان نفوذ ۲۵.۹ درصد در چین رسیده است.


بیشتر بخوانید: معرفی پردازنده Dimensity 820 توسط مدیاتک


افزایش سود شیائومی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰

 فروش محصولات شیائومی IoT

محصولات شیائومی IoT تاکنون ۱۳.۰ میلیارد درآمد و ۷.۸ درصد رشد داشته است. این شرکت ادعا می‌کند که پلتفرم IoT با ۲۵۲ میلیون دستگاه به صورت آنلاین (بدون احتساب تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ) بزرگترین سرویس در جهان است. همچنین تعداد طرفداران پر و پا قرص در حال افزایش است، ۴.۶ میلیون کاربر دارای حداقل پنج عدد از ابزار‌های شیائومی IoT بودند.

فروش ایرباد‌های Mi TWS بالغ بر ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. همچنین فروش اسکوتر برقی و جاروبرقی رباتیک نیز با افزایش روبه‌رو بوده است. شیائومی در سه‌ماهه اول سال جاری دو برابر همین زمان در سال گذشته روتر فروخته است.

شیائومی جزو اولین شرکت‌هایی بود که به جنبش مبارزه با COVID-19 پیوست. این شرکت به ۳۰ بیمارستان در استان هوبی کمک هزینه پزشکی اهدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار