معرفی پردازنده Dimensity 820 توسط مدیاتک

مدیاتک جدیدترین پردازنده خود، Dimensity 820 را با پشتیبانی از 5G، هسته‌های پردازنده گرافیکی و سرعت بیشتر رونمایی کرد.

معرفی پردازنده Dimensity 820 توسط مدیاتکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت زیادی است که از جدیدترین پردازنده مدیاتک صحبت می‌شود و شرکت‌های مشهور فعال در زمینه گوشی‌های هوشمند، گوشی‌هایی با این پردازنده را در بنچمارک‌ها ارائه می‌دهند. این پردازنده که درباره آن صحبت می‌شود، Dimensity 820 است که یک نسخه ارتقا یافته نسبت به نسل قبل خود، Dimensity 800 محسوب می‌شود. در مقایسه با تراشه نسل قبل، این نسخه جدید از پردازنده مدیاتک در عملکرد پردازش مرکزی و پردازش گرافیکی بهتر شده است و ارتباط 5G را ارتقا داده است.


بیشتر بخوانید: تولید Redmi Note 10 با پردازنده جدید مدیاتک


مشخصات کلیدی Dimensity 820

این تراشه همان معماری ۷ نانومتری نسل قبل خود را حفظ کرده است و همان چهار هسته Cortex-A76 و A55 را دارد. تفاوت میان این دو نسل این است که در Dimensity 820 مدیاتک، هسته‌های A76 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی داده‌ها را پردازش می‌کنند. Dimensity 800 دارای هسته‌های A76 با سرعت پردازش ۲ گیگاهرتزی بود. تفاوت اصلی دیگری که می‌توان روی Dimensity 820 مشاهده کرد، توانایی پشتیبانی تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x است.

واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 دارای یک هسته پردازشی دیگر است و تا پنج هسته آن را ارتقا داده است. این مسئله باعث می‌شود تا بازی‌ها به نرخ فریم ۱۲۰ هرتزی نزدیک‌تر شوند که این نرخ فریم برای نمایشگر‌ها توسط این تراشه پشتیبانی می‌شود. البته، شرط آن استفاده از نمایشگری است که دارای نرخ فریم ۱۲۰ هرتزی باشد. این تراشه مانند +Dimensity 1000  یک تراشه گیمینگ نیست، اما یک انتخاب بسیار مناسب برای میان‌رده‌ها خواهد بود. به هر حال، رزولوشن نمایش داده شده توسط این پردازنده +۱۰۸۰ است.

مودم Dimensity 820 ارتقا یافته است تا دو سیمکارت را پشتیبانی کند و آن‌ها را به شبکه 5G با پشتیبانی کامل از VoNR متصل کند. در ادامه، جدولی را مشاهده کنید که مشخصات سه پردازنده مدیاتک را مقایسه می‌کند.

معرفی پردازنده Dimensity 820 توسط مدیاتک

Dimensity 820 چگونه با پردازنده‌های کوآلکام مقایسه می‌شود؟

مدیاتک پس از ارائه مشخصات تراشه جدیدش، این تراشه را با تراشه Snapdragon 765G شرکت کوآلکام مقایسه کرد و تعجب همگان را برانگیخت چرا که آن را می‌توانست با Snapdragon 768G مقایسه کند.

به هر حال، نتایج گیک‌بنچ ۴.۲ نشان می‌دهد این پردازنده در در عملکرد تک هسته‌ای ۷ درصد و در عملکرد چند هسته‌ای حدود ۳۷ درصد نسبت به Snapdragon 765 بهتر عمل کرده است. نتایج GFXBench منهتن هم نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی این تراشه ۳۳ درصد نسبت به نسل قبل خود بهتر عمل می‌کند. شرکت مدیاتک همچنین این وعده را داده است که این تراشه در حال استفاده از شبکه 5G و عملکرد NPU میزان کمتری انرژی مصرف می‌کند. این اعداد و ارقام، آماری هستند که خود مدیاتک اعلام کرده است و باید منتظر آن باشیم تا مقایسه عملکرد این تراشه با Snapdragon 768G را هم ببینیم.

معرفی پردازنده Dimensity 820 توسط مدیاتک

به نظر می‌رسد شیائومی اولین تولیدکننده‌ای باشد که از Dimensity 820 مدیاتک را برای گوشی جدید خود یعنی Redmi K30 یا Redmi Note 10 استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.