کشف ۳ میلیاردی کالای قاچاق در فارس/توقیف بیش از ۲ تن هیزم قاچاق در ممسنی

مهم‌ترین حوادث امروز ۳ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۳ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳ میلیاردی کالای قاچاق در فارس

جانشین فرماندهی انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران یگان تکاوری، یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری استان فارس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور فیروزآباد-کوار، به یک کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳۹۵ قلم لوازم آرایشی، ۲۵ دستگاه مانیتور، ۲۰ دستگاه اسکوتر برقی و ۳۰ دستگاه میکسر خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق طبق اظهار نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

اخاذ مامور نما دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اخاذ مامورنما که مبلغ ۳۰ میلیون ریال از یک شهروند اخاذی کرده بود، در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: شخصی با مراجعه به کلانتری ۱۹ سعدی این شهرستان بیان کرد فردی که خود را سرهنگ پلیس آگاهی معرفی کرده مبلغ ۳۰ میلیون ریال از من اخاذی و متواری شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ سعدی شهرستان شیراز با انجام اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی موفق شدند اخاذ مامور نما را در یکی از محلات شیراز شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از وی مبلغ ۳۰ میلیون ریال وجه نقد که از شاکی اخاذی کرده بود، کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود: از آنجا که ارتکاب اینگونه جرائم ممکن است در اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی در ایجاد امنیت پایدار در جامعه اثر سوء داشته باشد، برخورد با این افراد مجرم در دستور کار پلیس فارس قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضائی با آنان به شدت برخورد خواهد شد.

کشف بیش از ۲ تن هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: ماموران انتظامی ممسنی هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو وانت نیسان حامل هیزم مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو مقدار ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم هیزم قاچاق کشف شد، ادامه داد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۳ کشته و مجروح در برخورد ۲ موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور فارس گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در ورودی شهر دبیران از توابع شهرستان زرین‌دشت، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در ورودی دبیران از توابع شهرستان زرین‌دشت، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور استان فارس افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین به علت تجاوز به چپ با یک موتورسیکلت دیگر برخورد کرده است.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه در این حادثه یک نفر به علت شدت ضربه وارده فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، به راکبان وسیله نقلیه توصیه کرد حتما در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استقاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

پژو حامل ۵۹ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پژو و کشف ۵۹ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۵۹ کیلو تریاک کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد، اضافه کرد: متهم تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ نوشاد از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۷۵ کیلو تریاک در منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از کشف ۷۵ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در بلوار جانبازان شهرستان شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند میزان ۷۵ کیلو تریاک و یک قبضه اسلحه غیر مجاز را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، اضافه کرد: ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند.

رودخانه گجستان جان یک جوان را گرفت

فرمانده انتظامی رستم گفت: یک جوان ۱۹ ساله بر اثر بی احتیاطی در رودخانه گجستان، به علت غرق شدگی جان باخت.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی رستم بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در رودخانه گجستان، ماموران انتظامی شهرستان رستم سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران با حضور در محل حادثه، در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک جوان ۱۹ ساله به همراه دوستانش در رودخانه مذکور در حال شنا کردن بوده که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا غرق و فوت کرده است.

سرهنگ روستا تصریح کرد: شهروندان تا آنجا که امکان دارد از شنا کردن در سد‌ها و رودخانه‌ها بپرهیزند و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار