دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای تشدید مراقبت‌ها در شهر‌های قرمز/ تاکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تا زمان قطع زنجیره شیوعروحانی در تماس با رحمانی فضلی دستوراتی را برای ابلاغ به استانداران در جهت کاهش مبتلایان به کرونا صادر کرد.


به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با وزیر کشور، ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استان‌ها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تاکید کرد: مردم این استان‌ها و شهر‌ها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها شویم.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از مردم بخاطر رعایت نکات و مقررات بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر در مساجد، با بیان اینکه فقط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توان زنجیره شیوع ویروس را قطع کرد، اظهار کرد: با این شرایط و همکاری خوب مردم می‌توانیم به تداوم روند بازگشایی اماکن و بقاع متبرکه و حرم‌های شریف امیدوار باشیم.

روحانی با بیان اینکه با بازگشایی‌های اخیر در برخی مراکز و کسب و کارها، نباید هشدار‌ها درمورد رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم کمرنگ شود، افزود: بخش‌های اطلاع رسانی بویژه صدا و سیما و فضای مجازی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی مضاعف و فراگیر باید فعالیت خود را افزایش دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رسیدن به مرز کنترل بیماری کووید ۱۹ و مهار ویروس کرونا بدلیل همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده است، گفت: به هیچ وجه نباید این تلقی در افکار عمومی بوجود آید که مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

"عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور نیز در این تماس تلفنی، گزارشی را از وضعیت رشد تعداد مبتلایان در یک یا دو استان و چند شهر کشور به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند، برگزاری نماز عید فطر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و همچنین وضعیت تردد در جاده‌های بین شهری در تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر، ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
شما همه جا را باز کردین
مردم را فرستادین بیرون
الان شد رعایت نکردن مردم؟
امیدوارم تعداد این شهرها زیاد نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نتیجه شل کن سفت کن همین است
مدیریت بادی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
یعنی رئیس جمهور ما به وزیرش زنگ میزنه میشه تیتر خبر؟ این بزرگواران که هر روز باید کنار هم باشن دیگه این تیتر زدن ها چیه؟!!! در ضمن در عمل کردن مسئولین به دستور العمل هاشان همین بس که نگاهی به وضعیت اتوبوس های بی ار تی و متروی شهر تهران بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بیاین شمال گیلان و مازندران ببینین چه خبره کی باید جمعش کنه قهوه خونه ،رستوران ،مهمانپذیر ها همه بازن عین خیالشونم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اگه راست می گید و خيلی براتون اهمیت داره، دانشگاه ها رو باز نکنید. اگه دانشگاه ها باز بشوند تعداد بسیار زیادی از دانشجویان و اساتید در معرض خطر ابتلا قرار خواهند گرفت و بعد از اتمام کلاس ها و ترم با باز گشت دانشجویان به شهر محل سکونت، موج شیوع کرونا در شهر های مختلف و در خانواده دانشجویان ایجاد خواهد شد. لطفا تا دیر نشده باز نگری کنید!!! با جون مردم بازی نکنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
و خداوند مسئولان بی کفایت را لعنت کند. به قرآن از شما مسئولان که باعث این وضع من و امثال من هستین نمیگذرم. من که زورم به شما نمیرسه فقط لعنت و صد لعنت بر شما. اگه اون دنیا دروغ بود که شانس آوردین. اما اگه دروغ نبود که نیست بابت هر ثانیه از عمر جوانان این مملکت که تلف شده باید جواب بدین. خدا شما را لعنت کند. اسلام اینه. دین اینه. لعنتیها خانواده شما مثل ما زندگی میکنن. رفتین مسئول شدین که چی/ برادر رییس جمهور بچه های مسئولان کجا و ما کجا. واگذارتون کردم به عدل خدا.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه و ایتالیا را که هفته های پیش به خاطر آمار بالای مبتلایان به کرونا هر روز در خبر نام می بردید، و از عملکرد خودمان تعریف می کردید الان که آمار مبتلاها آنها بسیار کم شده بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر شده از موفقیت شان چیزی نمی گویید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بابا ایقد نگین رستورانا باز شن کی تعطیل بودن تو شهر ما اونم خوزستان یروزم تعطیل نبودن
Iran (Islamic Republic of)
اهواز
۲۳:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اگه واقعا براشون مهمه بریزن تو بازارهای اهواز و دست فروش ها رو جمع کنن مردم شونه به شونه هم بدون ماسک و هیچ چیز دیگه ای رد میشن انگار که اصلا تو باغ نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دستور بدین شهرای خوزستان قرنطینه شن خواهشا .. خوزستان فاجعه شده ... حق مردم خوزستان ایی شرایط نیس .استاندار ما خیلی بی مسوولیته ... وهمچنین آقای نجاتی مدیر ستاد مبارزه با کرونا هیچکار مثبتی واسه استان نکردین ..مردم رعایت نمیکنن شماها .. راهکار جدی در نظر بگیرید ... چرا دیشب تموم مردم تو خیابونا جشن عید فطر گرفتن مسوولین هیچ اقدامی نکردن گناه بقیه چیه ??
آخرین اخبار