بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه در لرستان به روی زائران

مدیرکل اوقاف وامورخیریه لرستان ازبازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه به روی زائران از امروز ۶ خردادبارعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

طباطبایی مدیرکل اوقاف وامورخیریه لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از ۳ ماه پیش در‌های بقاع متبرکه بسته شده بود ودر حال حاضر فعالیت مجدد این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

او با بیان اینکه بازگشایی صحن‌های امام زادگان روزانه یک ساعت بعداز طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب به روی زائران باز است افزود:زائران گرامی با رعایت تمام مسائل بهداشتی وغربالگری که در جلوی درصورت می‌گیرد وارد شده وپس از زیارت از درب دیگر خارج می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینکه بازگشایی اماکن متبرکه در سه مرحله صورت می‌گیرد ادامه داد: در مرحله اول درب صحن‌ها باز می‌شود که ایم مرحله امروز انجام شد در مرحله دوم رواق‌ها ودر مرحله سوم نیز ضریح‌های مطهر برای زیارت عاشقان اهل بیت علیهم السلام بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه لرستان اظهارداشت:ضدعفونی بقاع متبرکه وکتب ادعیه وکلیه سطوح امامزادگان در دستور کار قرار گرفته است که توسط خدام این اماکن به صورت روزانه انجام می‌شود.

او افزود: از افراد سالخورده وکودکان وافراد بیمارتقاضاداریم به هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی وبهبود شرایط به این اماکن مراجعه نکنند.

طباطبایی با تاکید براینکه زائران هنگام تشرف به بقاع متبرکه وامام زادگان واجب التعظیم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند گفت:زائرانباید شستشوی مکرر دست‌ها را با آب وصابون داشته باشند واز ماسک ودستکش استفاده کنند وجانماز، مهر، چادر شخصی، قرآن ومفاتیح به همراه داشته باشند وفاصله اجتماعی را رعایت کنند.

او افزود: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان وجلوگیری از شیوع بیماری است که زائران باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.