انتقاد دوباره آمریکا از روسیه به دلیل مداخله در لیبی

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از روسیه به دلیل مداخله در جنگ داخلی لیبی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را به مداخله در جنگ داخلی لیبی متهم کرد.

بر این اساس، در بیانیه‌ای که این وزارتخانه منتشر کرده، آمده است: مسکو تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار نیرو‌های خلیفه حفتر قرار نداده است، اما می‌کوشد مداخله خود در لیبی را پنهان کند.

این بیانیه می‌افزاید: هواپیما‌هایی که روسیه به لیبی منتقل کرده است، در این کشور دوباره رنگ آمیزی شده اند. با این حال، این امر باعث مخفی ماندن حقیقت نخواهد شد و فعالیت‌های بی ثبات کننده روسیه در لیبی آشکار است.

پیش‌تر مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا از انتقال چند فروند جنگنده روس به لیبی خبر داده بود.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

ترکیه بارها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

در مقابل کشورهای امارات، عربستان و مصر هم به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به خلیفه حفتر می‌پردازند. چندی پیش هم طی حملاتی خمپاره‌ای ساختمان سفارت ترکیه آسیب دید. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که در صورت تعرض نیروی حفتر به مواضع ترکیه، آنکارا پاسخی جدی نشان خواهد داد و تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار