خبرگزاری آناتولی از پیشروی نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر بسوی طرابلس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی تی آر تی، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» پیشروی‌های خود را بسوی فرودگاه بین المللی طرابلس و محور «الرمله» و «النقلیه» در جنوب پایتخت لیبی آغاز کردند.

صبح امروز نیز شبکه سعودی العربیه از وقوع درگیری‌هایی در جنوب طرابلس خبر داد و اعلام کرد ارتش خود را برای عملیاتی نظامی در مصراته آماده می‌کند.

العربیه و الحدث به نقل از خبرنگار خود از درگیری‌های مجدد در صبح امروز میان نیرو‌های ارتش ملی لیبی از یکسو و نیرو‌های الوفاق مورد حمایت ترکیه در محور‌های عین زاره و مسیر فرودگاه طرابلس و الرمله از سوی دیگر خبر دادند. این در حالی است که ارتش منطقه «الهیره» را در نزدیکی فرودگاه «غریان» همچنان پاکسازی می‌کند. انتظار می‌رود ارتش در ساعات آینده آنجا را مورد حمله قرار دهد.

در همین حال، نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی منطقه «قصر بن غشیر» و «بیر التوته» را همچنان بمباران کردند که بر اثر آن خانه‌های شهروندان در این منطقه تخریب شد و یک مرد به همراه همسرش جان خود را از دست داد.

طبق گزارش العربیه، این‌ها در حالی صورت گرفته بود که ارتش ملی لیبی با تمامی یگان‌ها و نیرو‌های نظامی، خود را برای انجام عملیاتی نظامی در شهر مصراته در شمال غرب لیبی آماده می‌کرد.

پس از سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی این کشور وارد بحرانی سیاسی شد و درگیری نیرو‌های وفاق ملی با نیرو‌های خلیفه حفتر پس از دخالت‌های خارجی شدت یافت و اکنون رسیدن به راه حلی مناسب در سایه متعهد نبودن به آتش‌بس‌ها تقریبا غیرممکن شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار