معاون آموزشی دانشگاه تهران:

اسکان دانشجویان مهم‌ترین دغدغه برگزاری حضوری امتحانات است

حسینی درخصوص دغدغه‌های دانشگاه تهران برای برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشجویان توضیحاتی را ارائه کرد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری امتحانات پایان ترم اظهار کرد: مسئله خوابگاه‌ها برای برگزاری حضوری آزمون پایان ترم دانشجویان باید به عنوان یک موضوع جدی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: از مجموعه ۴۵ هزار دانشجوی دانشگاه تهران، بالغ بر ۳۰ هزار دانشجو باید در امتحانات شرکت کنند و مابقی دانشجویان در مرحله انجام پایان نامه یا رساله خود هستند؛ بنابراین ۵۰ درصد از ۳۰ هزار دانشجویی که باید در امتحانات حضوری دانشگاه تهران یا پردیس دانشگاه شرکت کنند به خوابگاه احتیاج دارند که این مورد مهم‌ترین دغدغه برای برای برگزاری حضوری امتحانات است.

او با بیان اینکه تراکم جمعیت دانشجویی در زمان برگزاری حضوری امتحانات دغدغه مهم دانشگاه است، تاکید کرد: دغدغه خانواده دانشجویان و دانشگاه برای حضوری شدن امتحانات امری مهم و ضروری است، اگر چه روند بیماری در حال کنترل است، اما مشکلات وجود دارند. برای برگزاری امتحانات دانشگاه‌های مختلف روش‌های گوناگونی را به کار برده اند و دانشگاه تهران به اعضای هیئت علمی اعلام کرده است که با ارزیابی مستمر در طول ترم بخش قابل توجهی از آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ادامه داد: از آن جایی که ممکن است امتحان برخی دانشجویان نیاز به آزمایشگاه، مزرعه و ... داشته باشد و برگزاری امتحانات به صورت مجازی برای آنان مشکل ساز شود یا نتوانند نمره واقعی را اخذ کنند، شاید بتوانیم آزمون حضوری را با فراهم کردن تمهیدات لازم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور دانشجویان مقیم استان‌ها در مرکز استان خودشان انجام دهیم و مشکل رفت و آمد دانشجویان را حل کنیم.

تاکید دانشگاه تهران بر برگزاری مجازی امتحانات

حسینی تصریح کرد: در صورت حضوری برگزار شدن امتحانات ممکن است دانشجویان با مرکز استان خود فاصله بیش از ۱۵۰ کیلومتر داشته باشند که در چنین شرایطی برای این دسته از دانشجویان شرایط خاصی را فراهم خواهیم کرد، اما تاکید ما این است که در صورت امکان بخش قابل توجهی از امتحانات به صورت مجازی یا الکترونیکی برگزار شوند. از تاریخ ۱۷ خرداد ماه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بدون احتیاج به خوابگاه می‌توانند در دانشگاه حاضر شوند و دانشجویانی که درس عملی شان ناتمام مانده است در ترم تابستان و تا پایان شهریور ماه آن درس را به صورت کامل پاس کنند.

//

ارائه دروس عملی دانشجویان دانشگاه تهران در تابستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به تصمیم گیری لازم برای دروس عملی ناتمام دانشجویان اظهار کرد: نمره درس‌های عملی ناتمام این ترم به دانشجویان اعلام نمی‌شود و از ۵ تیر ماه به مدت دو هفته امتحانات دانشجویان برگزار خواهد شد. بعد از پایان امتحانات، ترم تابستان برای به اتمام رساندن دروس عملی شروع خواهد شد و دانشجویان خوابگاه با فراهم شدن امکانات به علت حضور کم دانشجویان می‌توانند از طرف دانشگاه اسکان دریافت کنند.

حسینی درباره روش‌های کاهش تقلب در صورت حضوری برگزار شدن امتحانات، گفت: تقلب در امتحانات حضوری هم وجود دارد، اما امیدواریم عملکرد دانشجویان در طول ترم از نظر استاد و صداقت دانشجویان باعث ایجاد مشکل نشود و بدون ایجاد تنش بتوانیم ترم جاری را به اتمام رسانیم.

//

نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان خارجی دانشگاه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان خارجی، اظهار کرد: دانشجویان خارجی به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند و گروه اول شامل ۴۵۰ دانشجو هستند که از ایران رفته‌اند و دانشگاه اعلام کرده است، این دانشجویان می‌توانند ترم جاری را بدون در نظر گرفتن سنوات حذف کنند و در صورت تمایل به امتحان می‌توانند تنها به صورت مجازی آزمون دهند. آن دسته از دانشجویان خارجی که ساکن ایران هستند شامل ۹۰ نفر بوده و در حال حاضر در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن هستند که قضیه این دانشجویان برای برگزاری امتحانات پایان ترم تابع سایر دانشجویان خارج از کشور خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

دانشگاه تهران در مقطع دکتری دانشجوی استعداد درخشان می‌پذیرد

برگزاری نخستین دوره آزمون‌های آنلاین مسابقه کتابخوانی در دانشگاه تهران

بازگشایی سلف غذاخوری همزمان با امتحانات حضوری دانشگاه تهران

ماجرای اهانت یک عضو هیئت علمی به دانشجویان دانشگاه تهران چه بود؟

شرایط اختصاص خوابگاه به دانشجویان دکتری دانشگاه تهران


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
مجازی برگزار شده یادگیری درس ها بعد امتحان حضوری؟؟؟
آخرین اخبار