در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نفتکش‌های سالم و روی کار آمدن مجلس، عامل سبزپوش ماندن بورس

عباسی گفت: سالم رسیدن نفتکش‌ها به کشور ونزوئلا عاملی موثر در روند مثبت این هفته بازار بورس بود.

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تحولات هفته ی اخیر بازار بورس اظهار کرد: افراد نباید بورس را همانند صندوق های بانکی که در آن سپرده گذاری می کنند  در نظر بگیرند. به علت آنکه این بازار در یک زمان با  رشد چشمگیری مواجه می شود و در یک بازه زمانی دیگر شاهد روند نزولی آن هستیم.  

این کارشناس بازار سرمایه افزود: ما در چند ماه اخیر در بازار با سیل جمعیتی زیادی مواجه شدیم و غالب این افراد کسانی بودند که اطلاعات چندانی از بازار بورس نداشتند، به همین علت وقتی که بازار در هفته اخیر به سمت اصلاح رفت این اشخاص سرمایه گذار ترسیدند و سهام های خودشان را برای فروش گذاشتند.

او بیان کرد: اطلاعیه ای که در هفته ی گذشته توسط دو شرکت خودرو سازی( سایپا و ایران خودرو ) منتشر شد منجر به فروش سهام سرمایه گذاران تازه وارد و حرکت به سمت بازار خودرو شد.

پنج کشتی نفتی ایران حاضر در ونزوئلا عامل اصلی سبز پوش شدن بازار سرمایه

عباسی در پاسخ به این سوال که علت اصلی سبز پوش شدن بورس در دو روز آخر هفته چه بود؟ تصریح کرد: با توجه به چند سال اخیر در اکثر اوقات روند بازار بورس مثبت بوده است عامل اصلی سبز پوش شدن بازار در دو روز اخیر را می‌توان تاثیر بار روانی سالم رسیدن نفتکش ها  به کشور ونزوئلا دانست.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: دومین عاملی که سبب رشد این بازار شد روی کارآمدن مجلس جدید بود، به علت آنکه بازار سرمایه به این دوره از مجلس تا به الان واکنش مثبتی را  نشان داده است به طوری که ممکن است ما در هفته ی آینده شاخص بورس به بالای یک میلیون و چهارصد هزار واحد برسد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام تورو به خداچراهیچکی به خواسته مردم توجه نمیکنه؟ خوب توی تصمیمتون تجدیدنظرکنیدوامکان ویرایش روبزارین من به خاطر اشتباه کافی نت بایدبرم
تورو به حق امام حسین
دعاتون میکنم
آخرین اخبار