معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خبر داد؛

تعمیر پل شهید مصطفی خمینی (ره) قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تعمیر پل شهید مصطفی خمینی (ره) با هزینه سه میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از شهرداری قم،حلوایی‌زاد،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به ایجاد پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر قم برای مدیریت ترافیک اظهار کرد: بیش از ۱۵ سال بوده که مسئله احداث تقاطع‌های غیرهمسطح برای تسهیل عبور و مرور در شهر قم مورد توجه قرار گرفته است و تاکنون بیشتر تمرکز روی ساخت این سازه‌ها بوده نه موضوع تعمیر و نگهداری.

او با اشاره به اینکه پل‌ها به‌عنوان سازه‌هایی دائمی محسوب شده که هرکدام حداقل تقریباً ۵۰ سال عمر مفید دارند، اضافه کرد: پارسال ایمنی تمام تقاطع‌ها و پل‌های کوچک و بزرگ در شهر قم تحلیل و آسیب‌شناسی شد.

حلوایی زاده با اشاره به انتخاب چند تقاطع شاخص که بیشترین خرابی را داشتند، گفت: از جمله مجموعه پل‌های شهید مصطفی خمینی(ره) آسیب شناسایی شد که پارسال با هزینه سه میلیارد تومان تعمیر شد.

او عنوان کرد: تعمیر درز انبساط‌ها، بهسازی تیرها، ترمیم پدال‌های بتنی و پیاده‌روسازی تاکنون انجام‌شده است. نرده‌ها هم تا ماه آینده تکمیل خواهیم کرد و تمام این کار‌ها بدون وقفه در عبور و مرور مردم انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: امسال هم شاخص‌های بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوانیم طول عمر پل‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار