آمریکا: روسیه ۱۴ فروند جنگنده به لیبی ارسال کرده است

آمریکا بار دیگر روسیه را متهم به ارسال جنگنده به ارتش ملی لیبی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا بار دیگر روسیه را متهم به ارسال جنگنده به لیبی کرد.

بر این اساس، ژنرال گئورگی هادفیلد، معاون دفتر اطلاعات فرماندهی نیرو‌های آمریکا در آفریقا اعلام کرد: روسیه ۱۴ جنگنده شامل میگ ۲۹ و سوخو ۲۴ را به لیبی ارسال کرده است. این جنگنده‌ها با عبور از آسمان ایران و سوریه به دست نیرو‌های ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر رسیده است.

وی مدعی شد: این جنگنده‌ها می‌تواند توانایی نیرو‌های خلیفه حفتر را در افزایش دهد. به نظر می‌رسد روسیه به دنبال تثبیت حضور خود در شمال آفریقاست.

از زمان مرگ معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق لیبی را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

ترکیه بارها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

در مقابل کشورهای امارات، عربستان و مصر هم به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به خلیفه حفتر می‌پردازند. چندی پیش هم طی حملاتی خمپاره‌ای ساختمان سفارت ترکیه آسیب دید. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که در صورت تعرض نیروی حفتر به مواضع ترکیه، آنکارا پاسخی جدی نشان خواهد داد و تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
غلط کرد از روی ایران گذشت پس شما خواب بودید .
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
روسیه14جنگنده به لیبی اعزام کرده........
به ایالات متحده و متحدانش باید گفت:"شما با نیروهای اجاره ای در لیبی چه غلطی میکنید؟
شما و متحدان تان برای تقسیم منافع چرا؟ مردم لیبی را به دست مردم لیبی کشتار میکنید؟ آن هم با شرقی و غربی کردن این کشور مستقل و یکپارچه...........
آخرین اخبار