هرج و مرج؛ بهای بی تفاوتی عقلای آمریکا به دیوانگی ترامپ

ترامپ از هنگامیکه به قدرت رسیده، به مردم جهان و حتی کشورش اجازه نداده حتی یک دقیقه نفسی راحت بکشند، هر روز تصمیمی جدید و دیوانه وار اتخاذ می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سه سال و نیم از ورود ترامپ نژادپرست به کاخ سفید می‌گذرد، شخصی که به اعتراف رسانه‌های رژیم صهیونیستی با حمایت گروه‌های راستگرای نژادپرست و افراطی آمریکا و صهیونیسم جهانی به قدرت رسید.

از آن زمان تاکنون، آمریکا و جهان به خاطر سیاست‌ها و اقدامات جنون آمیز ترامپ دلقک صفت، دچار هرج و مرج شده است.

ابتدا قانون ممنوعیت ورود اتباع کشور‌های عربی و اسلامی به خاک آمریکا را تصویب کرد، سپس دیوار حائل را با مکزیک ساخت و نهایتا طرح خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را امضا کرد و همزمان، به ارتش آمریکا دستور داد به طرف معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست توسط یک پلیس سفید پوست، گلوله جنگی شلیک کنند.

ترامپ از هنگامیکه به قدرت رسیده، به مردم جهان و حتی کشورش اجازه نداده حتی یک دقیقه نفسی راحت بکشند، هر روز تصمیمی جدید و دیوانه وار اتخاذ می‌کند، از کشتن تظاهرکنندگان آمریکایی با گلوله جنگی تا خروج از توافقنامه‌ها و معاهداتی که آمریکا که جنون آمیزترین آن خروج از برجام و اعمال تحریم‌های بسیار ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بود که به اعتراف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از طرف صهیونیسم جهانی به وی دیکته شده بود، به همین علت نباید تعجب کرد که ترامپ را 'رییس خروج از پیمان ها' نامیده اند.

از دیگر رفتار‌های جنون آمیز ترامپ می‌توان به موضوع به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، بازگذاشتن دست نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری و جولان به رژیم صهیونیستی، تحمیل قرارداد قرن به فلسطینیان و جهانیان که هدف از آن حذف فلسطین و ملت آن از نقشه جهان است، قطع کمک مالی به آنروا برای مجازات فلسطینیان به خاطر مخالفتشان با 'معامله قرن' و خروج از یونسکو به خاطر اعتراض این نهاد به جنایات رژیم صهیونیستی، اشاره نمود.

ترامپ حتی سطح ارتش آمریکا را به حد ارتشی مزدور تقلیل داد که علنا از کشور‌هایی مانند عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و آلمان می‌خواهد در ازای تامین امنیتشان، به واشنگتن پول بپردازند.

همزمان، این ترامپ دیوانه، آشکارا از گروه‌های نژادپرست در آمریکا، انگلستان، ایتالیا و فرانسه حمایت کرد؛ اما کشور‌های آفریقایی، عربی و اسلامی را تروریست خواند و زننده‌ترین توصیفات را درباره آنان و حتی سرانشان به کار برد.

آخرین مواضع ترامپ که چهره واقعی اش را در برابر ملت وجهان برملا کرد وبه شانس پیروزی وی در انتخابات ضربه مهلکی زد، مواضعش درقبال ویروس کرونا بود که در امریکا گسترش یافت و به کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر منجر شد و این علاوه بر مبتلا شدن بیش از یک میلیون ونیمی از جمعیت این کشور است. کرونا به اقتصاد آمریکا نیز خسارت‌های جبران ناپذیری وارد کرد. تعداد بیکاران در این کشور به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسید.

ترامپ که به دستاورد‌های اقتصادی خود افتخار می‌کرد و اغلب آن‌ها قرارداد‌های سلاح با عربستان و دیگر کشور‌ها و گرفتن باج از کشور‌های ثروتمند در مقابل تامین امنیت آن‌ها بود، این دستاورد‌ها ظرف دو یا سه ماه از میان رفت وآمریکا از زمان بحران رکود بزرگ در دهه ۲۰ قرن گذشته تاکنون شاهد چنین خسارتی نشده بود.

عقلای آمریکا نباید اینگونه بی تفاوت از گزارش کارشناسان سلامت عقلی عبور می‌کردند؛ این کارشناسان به ریاست خانم پروفسور باندی لی در دانشگاه ییل و پروفسور دکتر جان زینر از دانشگاه جورج واشنگتن و دکتر جیرالد بوست تحلیلگر سابق شخصیت‌ها در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گزارش خود را به کنگره آمریکا ارائه دادند. این گزارش درباره سلامت عقلی ترامپ هشدار داده بود.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس بخش‌هایی از این گزارش را نقل کرده بود. این گزارش آورده است که او می‌تواند بسیار خطرناکتر شود که این امر تهدیدی برای سلامت ملت محسوب می‌شود.

این گزارش از تایید بیش از ۳۵۰ کارشناس و متخصص در زمینه سلامت عقلی قرار گرفت که با نتایج و استدلالات سه دانشمند مذکور موافقت کردند.

اگر قانونگذاران آمریکایی و نخبگان سیاسی امریکا با مسئولیت پذیری و منطقی و با انگیزه‌های علمی طبق گزارش روان پزشکان درباره توان عقلی ترامپ به دور از منافع حزبی اقدام می‌کردند، می‌توانستند از آنچه که امریکا اینک گرفتار آن شده است، جلوگیری کنند. این منافع حزبی در کنار جنون و دیوانگی ترامپ در گسترده‌تر شدن اغتشاشات آمریکا سهیم بودند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار