مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۳۵ کیلوگرم مواد مخدر در بوانات

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۳۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل: ۲۸۱ کیلوگرم حشیش و ۱۵۴ کیلو تریاک در شهرستان "بوانات" خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی "بوانات" از خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان با استفاده از یک خودرو پژو ۴۰۵ مطلع و اقدام به ایجاد ایست و بازرسی در ورودی این شهرستان کردند.

او ادامه داد: با کنترل محسوس و نامحسوس خودرو‌های عبوری، خودرو مورد نظر توسط ماموران شناسایی و دستور ایست داده شد که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده خودرو که عرصه را برخود تنگ می‌دید، ضمن رها سازی خودرو با استفاده از تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد، افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۳۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۸۱ کیلوگرم حشیش و ۱۵۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

توقیف ۱۵ میلیارد کالای قاچاق در لارستان

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "لارستان" یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ یوسف ملک زاده اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان "لارستان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بندرعباس-لارستان" به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۶۴۲ عدد اتصالات صنعتی خارجی شامل شیر فلکه و انواع سه راهی، ۱۸ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم انواع دربند و رابط، یک هزار و ۴۱۲ عدد قاشق و چنگال و یک دستگاه تلویزیون قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه، برابر نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۹۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته، ۷۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۴ دستگاه خودرو متخلف در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با وسائل نقلیه متخلف در سطح حوزه استحفاظی شهرستان ممسنی اجرایی شد.

او گفت: در نتیجه اجرای این طرح، ۷۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ قسام بیان کرد: ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تصادفات در سطح جامعه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۴ سارق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از دستگیری ۴ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده، ماموران ۴ متهم را در این خصوص شناسایی و آن‌ها را طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ نوشاد گفت: متهمان در تحقیقات به ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب به شهروندان توصیه کرد: برای درب ورودی منزل، از قفل‌های مطمئن و استاندارد استفاده کنند.

کشف خودرو تیبا سرقتی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف خودرو تیبا سرقتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو تیبا که کنار خیابان پارک شده بود، مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بررسی و استعلام‌های لازم مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز می‌باشد، افزود: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ فداکار تأکید کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه، از به سرقت رفتن خودرو و موتورسیکلت خود پیشگیری کنند.

هشدار‌های پلیس جهرم در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در رابطه با پیشگیری از سرقت خودرو به دارندگان وسایل نقلیه هشدار‌هایی ارائه داد.

سرهنگ افشین حیدری اظهار داشت: در پی افزایش قیمت قطعات و لوازم خودرو دارندگان وسایل نقلیه می‌بایست بیشتر نکات ایمنی و پیشگیرانه از سرقت را مد نظر قرار داده و به هشدار‌های پلیسی برای پیشگیری از سرقت خودرو به شرح زیر توجه کنند.

۱- از پارک نمودن اتومبیل خود در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنید.
۲- پلاک‌های خودروی خود را به طور مرتب کنترل کنید، چنانچه متوجه فقدان یا تعویض آن‌ها شدید، مراتب را سریعاً به پلیس اطلاع دهید.
۳- در ساعات خلوت شبانه‌روز، از سوارنمودن مسافرانی که پیشنهاد کرایه غیر متعارف داده و قصد عزیمت به نقاط پرت و دور افتاده را دارند، پرهیز کنید.
۴- از نصب سیستم دزدگیر توسط افراد متفرقه و ناشناس بر روی اتومبیل خود خودداری کنید.
۵- اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم باز دارنده مجهز کنید.
۶- هنگام تعویض چرخ یا برطرف نمودن نقص فنی اتومبیل از قفل بودن در‌ها اطمینان حاصل نمایید.
۷- به محض مشاهده افراد مشکوک و اتومبیل‌های رها شده موارد را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

تصادف در جاده خرامه به معزآباد جان یک نفر را گرفت

بهنام قدرت رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان خرامه گفت: تصادف بین دو خودروی نیسان و یک پژو در جاده معزاباد جابری یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

او افزود: یکی از مصدومان این حادثه بصورت سرپایی در بیمارستان خرامه مداوا و دو نفر از مصدومان که از ناحیه شکم و گردن دچار صدمه شده بودند به شیراز اعزام شدند.

مهار آتش در طبیعت چنارو مشهد مرغاب

صبح امروز طبیعت زیبای چنارو مشهدمرغاب به دلایل نامعلوم طعمه حریق شد که با حضور به موقع نیرو‌های امدادی و مردمی، این آتش سوزی مهار شد.

ابراهیم دهقانیان مسئول آتش نشانی وخدمات ایمنی قادرآباد گفت: طی تماس تلفنی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر آتش سوزی مراتع کوهستانی شمال شرقی پرورش ماهی چشمه بناب، سریعا یک اکیپ آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

او افزود: با حضور نیرو‌های امدادی و مردم با استفاده از وسایل بیل و بکوب شعله‌های آتش به صورت کامل مهار شد.

دهقانیان اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه در این حادثه چهار هکتار از مراتع در آتش سوخت.

منطقه چنارو مشهدمرغاب در ۱۴۰کیلومتری شمال شهر شیراز در ارتفاعات رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار