دعوت پسر فلوید به برگزاری اعتراضات بدون خشونت

پسر تبعه سیاه‌پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس به قتل رسید، از معترضان خواست به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات خود را برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، کوئنسی میسون فلوید، یکی از پسران جورج فلوید – تبعه سیاه پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس آمریکا به قتل رسید- به اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد.

او که روز گذشته در اعتراضات شهر برایان در تگزاس شرکت کرده بود به سی ان ان گفت آخرین باری که پدرش را دید، کودک خردسالی بوده است.

وی افزود: همه به خیابان‌های می‌آیند و حمایت خود را از او نشان می‌دهند. قلب من واقعا به لرزه در می‌آید.

کوئنسی و خواهرش کانی در اظهارات خود ضمن حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز در شهر برایان، از معترضان خواستند از خشونت خودداری کنند.

شهر‌های ایالت تگزاس طی روز‌های اخیر در اعتراض به خشونت پلیس صحنه اعتراضات بوده است. به گفته اداره پلیس مرکزی تگزاس، فقط روز گذشته ۷۶ تن در این اعتراضات بازداشت شده اند و حدود ۴۵ تا ۶۰ نفر دیگر نیز برای رفتن به زندان، مراحل قانونی را پیش رو دارند.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید هستند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سفيد پوستا با كمال خشونت و توحش با اتومبيل و كاميون ميزنن وسط جمعيت سياه پوستا بعد پسره ميگه مردم خشونت به خرج ندن
Iran (Islamic Republic of)
ش ا م
۱۲:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
نمی توانم نفس بکشم،نفسم بندآمد،تورابه هرکه ایمان داری زانویت (چکمه ات را) راازگلویم برداررررررررررررررررررررر.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
الله اکبر الله اکبر الله اکبر : پیروزیتان نزدیک است .
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم :
بسم الله الرحمن الرحیم
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین : ای مومنین شما را بشارت می دهم به پیروزی نزدیک .
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم :
بسم الله الرحمن الرحیم :
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکمْ وَ یثَبِّتْ أَقْدامَکمْ
ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و گامهایتان را استوار می دارد.
فقط باید متحد و هماهنگ و یکپارچه شبانه روزی در سر تا سر کشورتان آمریکا بر علیه نظام سلطه ظالمین و ستمگران نژادپرستان دزدان دروغگویان قلدران اراذل و اوباشهای تروریست جانیان جنایتکاران سیاسان موذیهای توطئه گران و فتنه گران شیاطین نژادپرست خبیثان ملعونین شکنجه گران باجگبران فراعنه برده داران همچون دولت ترامپ فاسد فاسق نژادپرست و همپیمانانش مقاومت و پایداری و ستیز کنید و زندانیانتان را هم حمله کنید و از زندانها آزادشان کنید از دست این سفاکان بی رحم خبیث ملعونین نژادپرستان شکنجه گر و هرگز ازشان نهراسید و نترسید تا انشاءالله و به مدد الهی پیروز شوید و نژادپرستان سفاک ناعادل جهنمی را برکنار و نابودشان کنید برای همیشه به زباله دان تاریخ بشریت بریزیتشان ، تا به حقوق بشر انسانی عادلانه و رفع تبعیض در جامعه مدنی و به عدالت اجتماعی و حق حقوق عادلانه شهروندی و عدالت در تقسیم صحیح عادلانه ثروتهای ملیتان و صلح جهانی دست یابید و بدانید و آگاه باشید که این وعده الهیست و عده خداوند جل جلاله است که مومنین مستضعفان پیروز و وارثان و حاکمان کره زمین هستند و خداوند جل جلاله با شما مستضعفان و ستمکشیدکان و مظلومان محرومان بشیریت است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . و من الله توفیق .
آخرین اخبار