۴۶ کشته و زخمی در تیراندازی‌های سه روز اخیر شیکاگو

در تیراندازی‌هایی که در سه روز اخیر در یکی از شهر‌های آمریکا روی داده است دست‌کم ۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کانال تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا با استناد به آمار پلیس شهر شیکاگو، واقع در ایالت ایلینوی، اعلام کرد در حوادث تیراندازی که در سه روز اخیر در این شهر روی داده است، دست‌کم ۱۶ نفر جان باخته و ۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بنا بر اعلام این شبکه تلویزیونی، در حالی بیشتر رسانه‌ها به ناآرامی‌های اخیر این کشور می‌پردازند و اخبار اعتراضات داغ شده است، حوادث تیراندازی در حال گرفتن جان ده‌ها نفر در این کشور است. به گفته پلیس، نخستین حادثه تیراندازی در ۱۲:۴۱ بعد از ظهر به وقت محلی در روز جمعه در این شهر روی داد و آخرین آن مربوط به روز گذشته در ساعت ۱:۴۱ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی بوده است.

کانال تلویزیونی «ان‌بی‌سی» اعلام کرد در یکی از این حوادث تیراندازی از داخل اتومبیل صورت گرفته که سبب کشته شدن دو مرد که آن‌ها نیز سوار بر اتومبیل خود بودند، شده است. در این حادثه به سر قربانیان شلیک شده است و آن‌ها در جا جان باخته‌اند.

این حوادث تیراندازی در حالی در شیکاگو رخ می‌دهد که به دلیل ناآرامی‌ها و اعترضات گسترده در سراسر آمریکا، در این شهر مانند ده‌ها شهر دیگر کشور مقررات منع آمد و شد اعمال شده است. از هفته گذشته مردم آمریکا در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها و خشونت پلیس این کشور علیه رنگین پوستان به خیابان‌ها آمده‌اند و در بسیاری از شهر‌ها این اعتراضات به خشونت شدید کشیده شده است.

اعتراضات اخیر زمانی در آمریکا شروع شد که ویدئوی خفه کردن جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه پوست آمریکا به دست پلیس این کشور منتشر شد. حادثه خفه شدن فلوید ۴۶ ساله در شهر مینیاپولیس روی داد و اعتراضات نیز از این شهر آغاز شد و اکنون به سراسر آمریکا گسترش یافته است. در بسیاری از این اعتراضات مردم پمپ بنزین‌ها را به آتش می‌کشند و با شکستن شیشه‌های مغازه‌ها به غارت آن‌ها می‌پردازند. دولت ترامپ برای سرکوب این اعتراضات دست به دامان ارتش این کشور شده است، هرچند تا کنون موفق به فرونشاندن خشم معترضان به بی‌عدالتی‌ها در این کشور نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
جاهایی مثل شیکاگو همیشه اینجوریه. قتل و دزدی مسلحانه اونجا یه چیز عادیه. جاییکه شهردارش یه اسراییلی پسر تروریست گروه ایرگونه بهتر از این نمیشه
آخرین اخبار