روزانه هشت میلیون نخ سیگار در خراسان رضوی دود می شود

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هشت میلیون نخ سیگار در خراسان رضوی دود می‌شود که هزینه آن معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هشت میلیون و سالانه حدود سه میلیارد نخ سیگار در خراسان رضوی دود می‌شود که هزینه آن روزانه معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سالانه حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال است. 
 
او افزود: نرخ شیوع اعتیاد به سیگار در جمعیت زیر ۱۵ سال استان ۲۰ درصد، معادل ۹۶۰ هزار نفر است.
 
 
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی  ادامه داد: سالانه ۳ میلیارد نخ سیگار به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان مصرف می‌شود.
 
صالحی بیان کرد: به‌طورمعمول ۲.۵ برابر هزینه استعمال دخانیات صرف درمان بیماری افراد سیگاری از بیماری‌های مرتبط با مصرف این بلای خانمان‌سوز می‌شود؛ بنابراین درمجموع می‌توان گفت سالانه مصرف سیگار و درمان بیماری‌های ناشی از آن در خراسان رضوی حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
 
او تصریح کرد: متأسفانه سن شروع استعمال سیگار در خراسان رضوی به کمتر از ۱۵ سال رسیده است و میزان مصرف سیگار میان زنان با توجه به جایگاه ویژه تربیتی و فرهنگی مادران در خانواده حدود ۴.۵ درصد است که البته بر اساس بررسی‌های میدانی همین نرخ نیز متأسفانه در حال افزایش است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.