امام خمینی (ره) به روایت اندیشمند تاجیک؛ انقلاب امام (ره) استثنایی است

اندیشمند تاجیک، امام خمینی (ره) را معلم مکتب آزادگی و پرچمدار عدالت‌خواهی در سراسر جهان دانست و گفت: امام (ره) نماد انسان کامل، وارسته، با شهامت، عادل و عارف بود.

امام خمینی (ره) به روایت اندیشمند تاجیک؛ رهبری که نماد انسان کامل بودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «حیدرشاه اکبراف» یکی از اندیشمندان تاجیک، حضرت امام خمینی (ره) را نماد انسان کامل، وارسته، با شهامت، عادل و عارف خواند.

وی با اشاره به توجه ویژه معمار انقلاب اسلامی ایران نسبت به حقوق مستضعفان عالم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) روحیه منحصر به فرد استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان نه‌تن‌ها در ایران و جهان اسلام بلکه در کل دنیا بود.

اکبراف ادامه داد: برای امام (ره)، حکومت فرصت و وسیله تحقق عدالت بود که این مهم در صورتی اجرایی می‌گردد که قدرت بدست افراد صالح برسد. از این‌جاست که رهبر انقلاب اسلامی برای طبقه مستکبر و اشراف هیچ ارزشی قائل نیست چرا که قدرت برای آن‌ها همیشه فرصت سلطه‌گری علیه مردم و سرکوب عدالت‌خواهی هر جامعه‌ای بوده است.

وی افزود: به دلیل پابرجا بودن مکتب استکبار‌ستیزی امام راحل است که جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض تهدیدات مستکبران جهانی قرار دارد.

به گفته این صاحب‌نظر مسائل فرهنگی و اجتماعی، مکتب امام خمینی (ره) مکتبی است که هزاران شاگرد توانمند و شایسته را به جامعه ایران و اسلام عرضه کرده است که خط امام را با اطمینان ادامه می‌دهند.

پیش‌بینی‌های بزرگ امام (ره)

وی با اشاره به ویژگی‌های استثنایی امام راحل گفت: امام خمینی (ره) با بصیرت خاصی که نسبت به رویداد‌ها و تحولات جهان داشت، شکست حمله نظامی شوروی به افغانستان را پیش‌بینی کرده بود.

اکبراف ادامه داد: امام پیام شکست شوروی در افغانستان را هنوز قبل از حمله نظامی ارتش سرخ به سفیر مسکو داده و این‌گونه فرموده بود: البته می‌شود افغانستان را گرفت، ولی بدانید که نمی‌توانید دوام بیاورید. تا ملت چیزی را نخواهد نمی‌شود کاری کرد. حالا فهمیده‌اند، ولی پایشان گیر کرده است.

وی ادامه داد: همچنین امام خمینی (ره) قبل از فروپاشی شوروی با ارسال نامه‌ای به «میخائیل گورباچف» وی را از فروپاشی نزدیک نظام کمونیستی خبردار کرده و نسبت به فرو افتادن در دام نظام سرمایه‌داری غرب هشدار داد که بعد‌ها هم گورباچف و هم سایر رهبران شوروی به اشتباه خود اعتراف کردند.

اکبراف امام را معلم مکتب آزادگی و پرچمدار عدالت‌خواهی در سرتاسر جهان دانست و گفت: نابغگانی مانند ایشان هر چند قرن و آن هم یکبار به بشر اهدا می‌شوند.

انقلاب امام (ره) استثنایی است

این صاحبنظر تاجیک با اشاره به تاکیدات مکرر حضرت امام بر اهمیت موضوع ایمان در عمل پیشوایان و رهبران کشور‌های اسلامی، تصریح کرد: امروز بحث ایمان بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و عدم وجود آن است که برخی از کشور‌های اسلامی به دستور آمریکا، غرب و اسرائیل بین مسلمانان اختلاف بر می‌انگیزند تا هرچه بیشتر خون آن‌ها ریخته و منابع و دارای‌هایشان غارت شود.

اکبراف انقلاب اسلامی ایران را برای تجربه جهانی استثنایی عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز دیگر نمی‌توان تحولاتی به این عظمت و شهامت را پیدا کرد که مرد و زن، پیر و جوان، مسلمان و غیر مسلمان سراسر کشور از آن حمایت کرده باشند.

وی تاکید کرد: اگر چنین نبود شیرازه نظام قدرتمند شاهنشاهی با آن همه حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از هم فرو نمی‌پاشید و ادامه راه امام است که امروز قدرت‌های جهانی مذاکره با جمهوری اسلامی را می‌طلبند و به این نتیجه رسیده‌اند که با مردم ایران نمی‌توان با زبان زور و تهدید حرف زد. چنین شهامتی را در حال حاضر جز ایران هیچ کشور دیگری در جهان ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.