کامالا هریس: سخنان ترامپ، خشم مردم را بیشتر و درد آن‌ها را تشدید می‌کند

سناتور آمریکایی در واکنش به اظهارات ترامپ گفت این سخنان شبیه اظهارات یک دیکتاتور بی‌خبر از قوانین کشورش است که در آن با سیاه‌پوستان رفتاری بدتر از حیوانات انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام‌اس‌ان‌بی‌سی، کامالا هریس، سناتور دمکرات ایالت کالیفرنیا در واکنش به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ادامه تظاهرات سراسری در ایالات متحده گفت اظهارات دیکتاتور گونه ترامپ، خشم مردم را بیشتر و درد آن‌ها را تشدید می‌کند.

کامالا هریس گفت: «اظهارات ترامپ شبیه اظهارات یک دیکتاتور بی‌خبر از قوانین و تاریخ در کشورش است که در آن با سیاه‌پوستان رفتاری بدتر از حیوانات انجام می‌شود و این دست سخنان به دور از هرگونه همدلی با شهروندان آمریکایی، به خشم و رنج این مردم می‌افزاید.»


بیشتر بخوانید: سناتور آمریکایی: ایالات متحده دارد از هم می‌پاشد


نماینده مردم ایالت کالیفرنیا گفت: «وی درباره سلطه بر خیابان‌ها صحبت می‌کند. سلطه، نوعی دیگر از شکل برتری‌طلبی ترامپ و نمادی دیگر از شخصیت او است که به عنوان فرمانده کل نیرو‌های مسلح، مردم آمریکا را با ارتش این کشور تهدید می‌کند و می‌گوید آمادگی دارد از نیروی نظامی آمریکا علیه مردم خودش استفاده کند.»

تظاهرات سراسری در ایالات متحده آمریکا در محکومیت نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی همچنان ادامه دارد.

دوشنبه گذشته جورج فلوید به اتهام پرداخت بهای یک سیگار با اسکناس تقلبی در مینیاپولیس دستگیر شد. در حین دستگیری، یک افسر پلیس سفیدپوست به نام درک شووین حدود نه دقیقه زانوی خود را روی گردن فلوید گذاشت و به درخواست‌های کمک خواهی او توجهی نکرد. فلوید مدام فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» و این جمله به شعار تظاهرات‌کنندگان در آمریکا تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
بی عدالتی درد بزرگی است که هیچ کسی نمی تواند ان را تحمل کند سیاه پوستان امریکا سالها به خاطر رنگ پوستشان تحقیر شده اند رنگ پوست معیار برتری نیست ایا سفید پوستان دوست دارند که افرادی انها را به خاطر رنگ پوستشان تحقیر کنند رفتار نژاد پرستانه رفتاری بر گرفته از خود خواهی و خود برتر بینی و ظلم و پایمال کردن حقوق مادی و معنوی انسانها و باعث خشونت و اغتشاش و بی اعتمادی ملتها به دولتها می باشد و قطعا نژاد پرستی دامان سفید پوستان را خواهد گرفت و جان و امنیت انها را هم به خطر می اندازد .
آخرین اخبار