مردم سوریه قوی ترند یا قانون تروریسم سزار؟

هدف آمریکا از اعمال فشار علیه سوریه و متحدانش محقق کردن برخی منافع با رژیم اشغالگر است و واشنگتن با این فشار‌ها می‌خواهد پیامی ارسال کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش بینی‌های آمریکا مبنی بر پیروزی جنگ تروریستی اش علیه سوریه و یا تضعیف دولت سوریه ناکام ماند، آمریکا به سبب شکست جنگ تروریستی اش و پیروزی سوریه و متحدانش، سیاست جنگ اقتصادی را به عنوان آخرین حربه بکار گرفت تا بتواند کسب هرگونه دستاوردی را از طریق مذاکرات سازش برای خود تضمین کند.

قانون سزار که نمونه بارزی از جنگ اقتصادی تروریستی از نقطه نظر کارشناسان مسائل بین المللی است، سوریه ومتحدانش و ملت سوریه را هدف قرار گرفته است. همچنین در پی ضربه زدن به طرح بازسازی سوریه است و می‌خواهد سوریه را از جایگاه اصلی خود دورکند؛ زیرا نقش سوریه نقشی برجسته در منطقه بود.

پژوهشگران تاکید کردند که سوریه و محور مقاومت توانست پیروزی‌های متعددی علیه تروریسم به ثمر برساند؛ علاوه بر این تحول مهمی در سطوح اقتصادی به ثبت رساندند. همچنین روابط اقتصادی قوی میان سوریه و ایران و روسیه و چین و لبنان و عراق وجود دارد.

آن‌ها اظهار داشتند که هدف آمریکا از اعمال فشار علیه سوریه و متحدانش محقق کردن برخی منافع با رژیم اشغالگر است. واشنگتن با این فشار‌ها می‌خواهد پیامی ارسال کند بدین مضمون که هرگونه سازش در سوریه صورت نخواهد گرفت مگر آنکه منافع آمریکایی در منطقه و در راس آن‌ها امنیت رژیم اشغالگر تامین شود وسوریه باید سر میز مذاکره حاضر باشد تا درخصوص جولان اشغالی و معامله ترامپ گفتگوکند. از این رو تجاوزگری‌های مکرر اسراییلی همواره برای یادآوری این مساله است که عامل 'اسراییل' باید در هر سازشی در آینده حضور داشته باشد.

برخی نمایندگان و تحلیلگران توضیح دادند که واشنگتن پس از آنکه در تغییر نظام سیاسی در سوریه از طریق بکارگیری تروریست‌ها ناکام ماند؛ در صدد آن است تا با اعمال قانون سزار ملت سوریه را تحت فشار قرار دهد تا پیروزی‌های محقق شده را کم رنگ جلوه دهد. آمریکا جنگی روانی و رسانه‌ای علیه سوریه به راه انداخته است تا ملت سوریه رهبرش را به منظور موافقت با سازش تحت فشار قرار دهد.

در حالی که برخی نمایندگان بر این باورند که قانون سزار به طور گسترده بر نهاد‌های دولتی تاثیر نخواهد گذاشت، بلکه تاثیر آن بر ملت و اوضاع معیشتی خواهد بود، برخی دیگر تصریح کردند که این محاصره تازگی ندارد؛ زیرا از ۹ سال پیش تاکنون محاصره‌ای شدید علیه سوریه اعمال می‌شود. آن‌ها تاکید کردند که این قانون اوج جنگ تروریستی اقتصادی نظامی آمریکایی علیه کشور به شمار می‌آید و پس از آن به طور تدریجی از شدت جنگ کاسته خواهد شد و ملت خواهد توانست بر پیامد‌های آن غلبه کند.

آن‌ها خاطرنشان کردند که روابط اقتصادی محکمی میان سوریه و متحدانش وجود دارد. سوریه از آغاز جنگ با تروریسم به سمت ایران و روسیه و چین در حال حرکت است و در طول دوران محاصره توانست در زمینه‌های متعدد به خودکفایی برسد؛ از این رو به نظر می‌رسد که محاصره بیشتر یک فرصت بوده است تا مانع و سوریه که درطول دوران جنگ مقاومت و ایستادگی کرد اینک نیزسرخم نخواهد کرد و پیروز خواهد شد.
 
منبع: العالم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
جبهه الهی با صبر و مقاومت بر جبهه شیطان پیروز خواهد شد .