توقیف ۴۰۵ و کشف ۲۱۱ کیلو مواد مخدر در فارس/دستگیری ۵۵ خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۸ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یک‌شنبه ۱۸ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۴۰۵ و کشف ۲۱۱ کیلو مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۲۱۱ کیلو مواد مخدر در ورودی شیراز کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: صبح امروز مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به شیراز، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۶۶ کیلو تریاک و ۴۵ کیلو حشیش کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در شیراز

فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقدار زیادی کالای قاچاق در یک انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۲ هزار و ۲۷۳ عدد روشویی، وان حمام، جا صابونی و ... کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دختر ۱۶ ساله بر اثر غرق شدگی در استخر باغ شخصی جان خود را از دست داد

حسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: دختر ۱۶ ساله ظهر امروز بر اثر غرق شدگی در استخر باغ شخصی در دم قنات سپیدان قبل از رسیدن اورژانس جان باخت.
 
در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خردادماه هم چهار نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

توقیف پراید حامل یک میلیارد کالای قاچاق

فرمانده یگان تکاوری استان از توقیف یک سواری پراید و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در محور فیروزآباد-کوار خبر داد.

سرگرد محمدصالح امینی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور فیروزآباد-کوار به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۹۱ دستگاه ضبط و باند خودرو و ۴۳ رول برچسب شیشه دودوی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کنند.

فرمانده یگان تکاوری استان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در بعضی از محلات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برقراری امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران پلیس راهور این شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را شناسایی و با اقدامات خاص آن را توقیف و راکب را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۵۷ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه پژو پارس و کشف ۵۷ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی بخش "جنت شهر" این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

او ادامه داد: راننده به دستور ایست ماموران توجه نکرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو میزان ۵۷ کیلو تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب بیان کرد: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.
شیاد جاعل در تور اطلاعاتی پلیس فسا گرفتار شد.

دستگیری فردی شیاد  در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری فردی شیاد که با غصب عنوان بازرس و جعل مدارک از سوی یکی از مقامات ارشد کشوری، اقدام به کلاهبرداری از صنوف می‌کرد خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان حین سرکشی از صنوف، گزارش اخذ وجه نقد تحت عنوان جریمه از تعدادی متصدیان توسط فردی ناشناس را دریافت کردند که حساسیت ماموران را برانگیخت و پیگیری موضوع و شناسایی فرد مورد اشاره، به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی جوان با ارائه مدارکی صادره از سوی یکی از مقامات ارشد کشوری، خود را بازرس معرفی کرده و اقدام به بازدید و دریافت جریمه نقدی از تعدادی صنوف می‌کرده است.

سرهنگ رستمی اظهار داشت: با دستور مقام قضائی و پس از انجام اقدامات فنی شبانه روزی، افسران پلیس موفق شدند بازرس جعلی را حین بازدید از صنوف شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در حالی دستگیر کنند که تدارک برنامه کلاهبرداری از ادارات دولتی نیز دیده بود.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به کشف مدارک جعلی اعم از ۲ فقره کارت شناسایی با عناوین قاضی دیوان عالی کشور و قائم مقام سازمان فرهنگی- هنری یکی از مقامات ارشد کشوری و همچنین نامه مجوز بازدید از کلیه صنوف در مخفیگاه متهم، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲ نفر مالباخته شناسایی شده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد کلاهبردار تا کنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۵۵ خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۵۵ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی شهرستان تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این مکان‌ها، ۹ کیلو انواع مواد مخدر، ۷۹ عدد قرص، ۲۲ حقه وافور و ۲۲ عدد پایپ کشف کنند، گفت: در این زمینه ۵۵ خرده فروش نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: در این طرح تعداد ۴ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد انتظامی شهرستان با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف فلزیاب قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف ۲ دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در یک گاوداری اقدام به مخفی کردن دستگاه فلزیاب کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ دستگاه فلزیاب قاچاق را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

پایان کار سارق محتویات خودرو با ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق محتویات خودرو و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در شهرستان کازرون، دستگیری سارق یا سارقان به طور ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی، سرنخ‌هایی در خصوص شناسایی سارق به دست آورده و از محل اختفای وی با خبر شدند.

سرهنگ عبادی نژاد افزود: ماموران کلانتری "۱۲" این شهرستان با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه متهم عزیمت و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی تخصصی و فنی پلیس به ۱۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد و پس از سیر مراحل قانوی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دارندگان وسایل نقلیه خواست: خودرو خود را در نقاط خلوت پارک نکنند و آن را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند تا شاهد کاهش چشمگیر سرقت باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار