کشف زمین خواری ۴ میلیاردی در فراشبند/محموله برنج قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۱۳ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مغز تخمه آفتابگردان قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان ممسنی خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ممسنی-رستم" به یک دستگاه کامیون مظنون شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون، ۱۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مغز تخمه آفتابگردان قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

محموله برنج قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید

جانشین فرمانده انتظامى استان از توقیف محموله ۲۸ تنی برنج قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان خرم بید خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک زاده گفت: مأموران انتظامی شهرستان خرم بید در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق اقدام به کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

او ادامه داد: در این راستا ماموران پس از آنکه به یک دستگاه تریلر کشنده مظنون شدند، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۲۸ تن برنج قاچاق کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامى استان فارس با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مرجع قضائی، گفت: ارزش این محموله برنج قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ ملک زاده تصریح کرد: ماموران انتظامی استان فارس در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان کالا و مخلان عرصه اقتصادی با جدیت ایستادگی می‌کنند.

کشف زمین خواری ۴ میلیاردی در فراشبند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۴ میلیارد ریال در شهرستان "فراشبند" خبر داد.

سرهنگ احمد رضا استوار اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تخریب و تصرف بخشی از اراضی ملی در یکی از مناطق شهرستان فراشبند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های انجام گرفته توسط مأموران انتظامی و ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی شهرستان فراشبند، مشخص شد ۱۲ هکتار از اراضی و منابع طبیعی آن منطقه به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری ۸ متهم در این خصوص، بیان کرد: با هماهنگی مقام قضایی، اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار سازمان متولی قرار گرفت.

سرهنگ استوار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: پلیس براساس وظایف قانونی خود با افرادی که اراضی ملی و منابع طبیعی کشور را متصرف می‌شوند، برخورد می‌کند.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد گفت: ماموران انتظامی بخش "خشت" این شهرستان از خبری مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگهداری موتورسیکلت مسروقه شناسایی و مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در بازدید مأموران انتظامی از آن مکان، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه که سابقه سرقت از استان بوشهر را داشت، کشف و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

سرهنگ عبادی نژاد افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با ۱۵ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق تجهیزات مخابراتی و اعتراف آن‌ها به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق تجهیزات مخابراتی شدند که در بازرسی از محل اختفای آنان تعدادی ترانس برق و لوازم مخابراتی کشف شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده متهمان به ۱۵ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، به شهروندان توصیه کرد: مغازه‌ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند.

کشف ۸۵ کیلو حشیش در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف یک پراید و کشف ۸۵ کیلوگرم حشیش خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان فسا هنگام گشت زنی در یکی از محله ها، به یک خودرو پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۸۵ کیلو حشیش کشف و در این راستا یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و غیر مجاز خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی یک دستگاه موتورسیکلت را که راکب آن با انجام حرکات نمایشی و خطرناک موجب مزاحمت برای شهروندان شده بود را توقیف کردند.

او افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این موتورسیکلت به صورت قاچاق و بدون مدارک قانونی در سطح شهر تردد می‌کرده است که به همین دلیل به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۸۰ کیلو تریاک در بازرسی از خودرو تندر

در بازرسی مأموران انتظامی شهرستان زرین دشت از یک خودرو تندر، ۸۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان زرین دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو تندر مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد بردبار افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۲۰ موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت در جامعه، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از رفتار‌های نابهنجار و افزایش آرامش و امنیت عمومی در سطح شهرستان لارستان اجرایی شد.

او ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت به علت تخلف راکبان آن‌ها ازجمله نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، مدارک و... توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

کشف ۳۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف ۳۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد.

سرهنگ کرامت الله کریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک خودرو پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالای مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

افزایش ۲۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۴۱ کیلو و ۵۰۲ گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فرج رستمی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاری سایر یگان‌های انتظامی ضمن اشراف اطلاعاتی، برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: ماموران انتظامی از ابتدای سال جاری تا کنون طی چند عملیات جداگانه در قالب طرح‌های برخورد با خرده فروشان و کنترل محور‌های مواصلاتی، مقدار ۲۴۱ کیلو و ۵۰۲ گرم انواع مواد مخدر کشف کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۲۳ درصدی روبرو بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۵۷ متهم اعم از قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر، ادامه داد: در این رابطه ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده اند.

سرهنگ رستمی با تقدیر از همراهی و تعامل شهروندان با خادمان خود در نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: طرح‌های انتظامی مشابه با هدف ارتقاء احساس امنیت و نا امن سازی محیط برای سوداگران مرگ با تمام توان ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از اجرای طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت اله برومندی گفت: ماموران انتظامی بخش "دهرم" شهرستان فراشبند طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: در این راستا مأموران انتظامی فردی را که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد، شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ برومندی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این فرد، ۶۴۰ گرم تریاک، ۲۴۷ گرم هروئین، ۳۰۰ گرم حشیش و ۴۸ گرم شیشه کشف و متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۱ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری گفت: در اجرای طرح مبارزه با سرقت، ماموران انتظامی شهرستان جهرم با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه ۴ سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: این سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس، به ۱۱ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار