فیسبوک، یک کارشناس سانسور اسرائیل را استخدام می‌کند

فیسبوک قصد دارد یک کارشناس سانسور اسرائیلی را به اعضای بیست نفره هیئت نظارت جهانی این شبکه اجتماعی اضافه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات نظارت جهانی فیسبوک که وظیفه تصمیم گیری در مورد موضوعات محتوای این شبکه اجتماعی را بر عهده دارد قرار است مدیر اسبق وزارت دادگستری اسرائیل را به عنوان یکی از بیست عضو خود اضافه کند. «اِمی پالمور»، که یک کارشناس سانسور در اسرائیل است به دستور «آیلِت شاکِد»، وزیر دادگستری و از بلندپیاگان حزب راستگرای هبیت هیهودی اسرائیل، پیشتر یک واحد سایبری را به منظور نظارت و سانسور پست‌های رسانه‌های اجتماعی فلسطین ایجاد کرده بود.

هیئت نظارت به نوعی مجموعه‌ای در غول‌های فناوری هستند که وظیفه منحرف کردن کاربران برای گفتگو در مورد چیزی غیر از سود‌های بیشمار را بر عهده دارند. این هیات وظیفه رصد و تعیین محتویات پست‌ها یا تبلیغات موجود در پلتفرم خلاف استاندارد‌های فیس بوک را بر عهده دارند. تعداد اعضای این هیات نظارت که اکنون ۲۰ عضو دارند سرانجام به ۴۰ نفر خواهد رسید که بیانگر نظرات و دیدگاه‌های مختلف حرفه ای، فرهنگی، سیاسی و مذهبی است.

فیسبوک، یک کارشناس سانسور اسرائیل را استخدام می کند

امی پالمور که ۵۳ ساله دارد اکنون مدرس مرکز بین رشته‌ای در هرتزلیا، مرکز حقوق آکادمیک اسرائیل است. او که پیشتر مدیر اسبق وزارت دادگستری اسرئیل در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بود روی یک طرح به منظور دسترسی عدالت بیشتر برای اسرائیلی‌های دارای اصالت اتیوپیایی، قربانیان تبعیض‌های متعدد از جمله نژادپرستی کار می‌کرد. اما دستاورد اصلی او در وزارت دادگستری نظارت الکترونیک و سانسور محتوای مجازی کاربران فلسطینی در رسانه‌های اجتماعی فلسطین بویژه فیسبوک بود که در فلسطین و فلسطین اشغالی کاربرد زیادی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار