۲۲۵۰میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی استان، ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کار های آسیب دیده و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاعغل بیمه شده برای واحد هایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده اند، است.

او افزود: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و در سال گذشته فعال بوده اند و همچنان فعال می باشند می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه جاری مشمول دریافت تسهیلات پیش‌بینی شده شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، انصار  و موسسه ملل از جمله بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا هستند.

نیک مرام ابراز داشت: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، آموزشگاه های رانندگی و دیگر موراد مشمول تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا هستند.

او تاکید کرد: مراحل بررسی این تسهیلات از طریق سامانه هوشمند صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات کار یا دستگاه های اجرایی نیست .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فرایند پرداخت این تسهیلات پس از دریافت پیامک از طریق ستاد ملی به تلفن همراه مدیر کارگاه با ثبت نام در بخش تسهیلات کرونای سامانه کارا آغاز می شود.

نیک مرام بیان کرد: سپس توسط ستاد تسهیلات کرونا در کشور بررسی و به دستگاه متولی ارسال خواهد شد که درصورت تایید دستگاه به بانک مورد درخواست متقاضی فرستاده می شود.

او ابراز داشت: بلافاصله موقع ارسال به بانک از طریق پیامک به متقاضی جهت مراجعه به بانک اطلاع رسانی می شود و مراحل بانکی به صورت حضوری در بانک های استان انجام می شود.

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.