نیک‌بین در صحن علنی:

سرانه آموزش براساس محرومیت‌ها تقسیم شود

نماینده مردم کاشمر با تأکید بر اینکه سرانه آموزش باید براساس محرومیت‌ها تقسیم شود، گفت: تا زمانی که افکار اومانیستی از آموزش و پرورش از بین نرود، آموزش و پرورش انقلابی نمی‌شود.

سرانه آموزش براساس محرومیت‌ها تقسیم شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در جلسه علنی امروز پارلمان در واکنش به صحبت‌های وزیر‌آموزش و پرورش اظهار کرد: چرا رتبه‌بندی و همسان‌سازی در مورد فرهنگیان انجام نمی‌شود؟ چرا حقوق بازنشستگان فرهنگی از یک کارگر ساده‌ای که در کشور کار می‌کند کمتر است؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلم سی سال در این کشور کار کرده و آبرو دارد، آبرویش را نبرید. مگر در قانون نیامده که حقوق بازنشستگان باید ۱۰ درصد از کارمندان باشد؟ واقعاً الان این اختلاف ۱۰ درصد است یا ۵۰، ۶۰ درصد؟

نیک‌بین افزود: آقای وزیر آموزش و پرورش چرا مدرک فرهنگیان بیش از یکبار در حکمشان اعمال نمی‌شود؟ مگر تفاوت یک معلم با مدرک دکترا در آموزش و پرورش با یک استاد دانشگاه با مدرک دکترا چیست که آنجا باید حقوق چند میلیون تومانی بگیرند، اما اینجا حقوق‌شان باید پایین باشد؟

وی تصریح کرد: تفاوت حقوق معلم با سایر کارمندان وحشتناک است. آقای وزیر! اگر قرار باشد شما گزارشی حاصل از سود صندوق فرهنگیان دهید، بگویید این سود حاصله کجا رفته، چرا سند تحول اجرا نمی‌شود؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز بی‌بند و باری‌ها در فضای مجازی را شاهد هستیم به خاطر این است که سند تحول اجرا نشده، زیرا دولت از ابتدا اعتقادی به سند تحول نداشت. اعتقاد به سند ۲۰۳۰ داشت و بار‌ها گفت من از سند ۲۰۳۰ نمی‌گذرم.

وی افزود: اگر معلم تکریم می‌شد، وضعیت کشور بهتر بود. معلمی که بعدازظهر‌ها در اسنپ و تاکسی تلفنی کار می‌کند هیچ وقت نمی‌تواند یک مربی خوب باشد.

نیک‌بین تصریح کرد:‌ آقای حاجی میرزایی آیا از وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی مطلع‌اید، آیا می‌دانید با حقوق ۵۰۰ هزار تومان و ۷۰۰ هزار تومان در ماه کار می‌کنند؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه آموزش باید براساس محرومیت‌ها تقسیم شود. تا زمانی که افکار اومانیستی از آموزش و پرورش از بین نرود، آموزش و پرورش انقلابی نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار