برای نخستین بار؛

طراحی و ساخت نوار‌های لاستیکی اکسترودری در فارس

سالانه بیش از ۴ هزار تن انواع واشر‌ها و نوار‌های لاستیکی طولی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، ساختمان سازی و سایر صنایع زیرساختی در سپیدان تولید وبه بازار مصرف روانه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همت متخصصان فارسی نوار‌های لاستیکی طولی در کشور در شهرستان سپیدان استان فارس در حال تولید و ارائه به بازار مصرف است.

این واحد تولیدی مستقر در سپیدان قادر است سالانه ۴ هزار تن انواع واشر‌ها و نوار‌های لاستیکی طولی را در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، ساختمان سازی و سایر صنایع زیرساختی را تولید کند.

به گفته کارشناسان این صنعت در این کارخانه بیش از ۱۵۰۰ قالب مخصوص تهیه این واشر‌ها تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است که در نوع خود بی نظیر است.

به گفته مدیر واحد تولیدکننده، لاستیک‌های اکسترودی، نوار‌ها و واشر‌های لاستیکی هستند که به صورت طولی و پیوسته تولید می‌شوند.

کوهستانی تکنولوژی تولید این لاستیک‌ها را در دنیا را یکی از مدرن‌ترین و منحصربفرد‌ترین‌ها خواند و افزود: فناوری تولید این نوع لاستیک برای اولین بار در ایران شروع به کار کرده و قادر است دریک ساعت ۶۰۰ کیلو گرم مواد اولیه را به لاستیک‌های نواری تبدیل کند.

او گفت: بومی سازی و طراحی و ساخت قالب‌های اکسترودی توسط کارشناسان و محققان شرکت سبد محصولی این واحد را تا هزار و پانصد نمونه محصول ارتقا داده است.

مدیر کارخانه گفت: در دهه گذشته کارخانه فعالیتش را با تولید تنها یک محصول که همان واشر‌های آب بندی لوله‌های کامپوزیتی ۲۸۰۰ تولیدی همین مجموعه است آغاز کرد و اینک با تکنولوژی روز دنیا و توان داخلی در ساخت انواع قالب‌ها توانسته تنوع لاستیک‌های نواری طولی را در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی، خودرو سازی، لوازم خانگی و ورزشی، فولاد سازی توسعه دهد.

مسئول تولید و فروش کارخانه گفت: در حال حاضر این کارخانه بزرگ‌ترین تولید کننده لاستیک‌های نواری کاربردی در صنعت درب و پنجره‌های آلومینیومی کشور است.

پارسافر افزود: خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، و پروژه سبستان از پروژه‌های ملی است که در صنعت آب و فاضلاب از این نمونه واشر‌ها برای آب بندی در آن استفاده شده است.

او، تولید انبوه و سرعت در تولید، را از مهمترین ویژگی‌های این نوار‌ها برشمرد که توانسته سرعت انجام برخی پروژه‌های ملی را هم توانسته تا ۶ ماه کاهش دهد.

مسئول تولید و فروش کارخانه، دقت و حساسیت بالای این نوار‌های لاستیکی را در درزگیری و آب بندی در صدم و یا هزارم میلیمتر را از ویژگی‌های برجسته این نوع محصولات بر شمرد.

قائم مقام مدیر عامل مجموعه تولید کننده گفت: ورود به صنعت مترو و خود رو سازی را از برنامه‌های پیش روی شرکت خواند و افزود: با توان تولیدی موجود در کارخانه و با هدف کیفیت بخشی به تولیدات داخل‌ای واحد تلاش می‌کند تا نوار‌های لاستیکی کاربردی در صنعت خودرو و مترو سازی را به زودی به سبد محصولات خود بیفزاید.

در این واحد تولیدی انواع نوار‌های لاستیکی طولی تولید شده، در واحد آپارات بر اساس اندازه و سایز سفارش شده برش زده می‌شود و با دستگاه‌های آپارات پیشرفته با موادی از جنس ماده اولیه تولید نوار پرس می‌شود تا واشر مورد نیاز بدست آید بر این اساس دیگر در اندازه و شکل واشر‌ها و نوار‌های لاستیکی، محدودیتی وجود ندارد.

منبع: صداوسیما
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار