تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه کتابخوانی فارس در زمینه اهدای خون

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از چند فعال فرهنگی حوزه کتابخوانی فارس که بیشترین میزان خون را طی پارسال اهدا کرد ه اند،در پایتخت کتاب ایران(شیراز) تقدیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تقدیر از اهداکنندگان شاخص خون در حوزه کتابخوانی در نشستی با مدیرکل سازمان انتقال خون فارس  بیان کرد: اهدای خون، برآمده از فرهنگ نوع‌دوستی است که در جمهوری اسلامی پایه آن بر معنویت بنا نهاده شده، و این فرهنگ‌سازی بر دوش ما بیشتر سنگینی می‌کند.

او، تصریح کرد: با پیوستن فرهنگوران و هنرمندان به پویش اهدای خون، فرهنگ‌سازی دوچندانی در این زمینه انجام می شود.

سهرابی ادامه داد: ورود سازمان انتقال خون به گروه مروجان کتاب‌خوانی، از دستاوردهای پایتختی کتاب ایران است که افزون بر فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب‌خوانی، فرهنگ اهدای خون نیز در جامعه نهادینه می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: نخستین پایگاه کتاب‌خوانی در مراکز اهدای خون فارس در روز جهانی انتقال خون مصادف با نهم مردادماه با همکاری سازمان انتقال خون و همزمان با تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی که بیشترین میزان اهدای خون را در فارس داشته‌اند، راه‌اندازی می شود.

مسعود ترابی مدیرکل سازمان انتقال خون فارس نیز اضافه کرد: استان فارس بزرگترین قطب پزشکی به ویژه در زمینه پیوند، سوختگی و جراحی‌های دشوار از جمله عمل قلب است، که این استان پذیرای اتباع دیگر کشورها در حوزه درمان بوده، و  از همین رو نیاز به داشتن بانک خون، در استان فارس به ویژه در شیراز بیشتر از دیگر شهرهای ایران احساس می‌شود.

او، اظهار کرد: با به‌روزسازی سیستم انتقال خون، امروز در فارس افزون بر روش سنتی اهدای خون، اهدای پلاکت و پلاسما نیز انجام می شود.

ترابی تاکید کرد: انتظار می رود با پیوستن هرچه بیشتر فرهنگوران به پویش اهدای خون، شهروندان بیش از گذشته به اهدای خون تشویق شوند.  

۲۵خرداد ماه روز جهانی اهدای خون است.

شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۹ برگزیده شده است. 

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار