دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور:

دشمنان برای ضربه زدن و آسیب به جایگاه قم به دنبال فرصت هستند

آیت الله حسینی بوشهری گفت:سرمایه گذاری دشمن در زمینه ضربه به قم بسیار پیچیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، فرصت خدمتگذاری در قم را یک نعمت و عطیه الهی دانست و افزود: تفاوت شهر مقدس قم با سایر استان‌ها در جایگاه معنوی آن است که با وجود حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، اندیشمندان حوزوی و مردم متدین نقش مهمی در کشور و حتی سطح بین الملل دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن و آسیب به جایگاه رفیع قم به دنبال فرصت هستند، افزود: سرمایه گذاری دشمن در زمینه ضربه به قم بسیار پیچیده است.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف به ویژه پلیس و نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی بازدارنده و امنیت آفرین برای مقابله با اقدامات دشمنان در قم وظیفه سنگینی دارند، اگر چه مسئول مبارزه با ناهنجاری‌ها تنها پلیس نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش‌های بسیار ارزشمند پلیس در مبارزه با مواد مخدر، افزود: پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر نه تنها برای کشور بلکه در سطح بین الملل نیز امنیت آفرینی کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه برای تصمیم گیری در قم باید به عنوان یک کلانشهر بسیار مهم برنامه ریزی شود، تصریح کرد: همه نهاد‌ها باید تلاش کنند تا زمینه‌های ایجاد کننده بستر جرم افزایی مرتفع شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاستگاه بسیاری از جرایم و بزه‌هایی که آمار آن را به قم منتسب می‌کنند را در دیگر شهر‌ها دانست وگفت: قم به دلیل مهاجرپذیری و معبر بودن میان چندین استان و تهران موجب حضور افراد و قومیت‌های مختلف شده است که مشکلات این شهر را چند برابر می‌کند.

او بیان کرد: متدینین از برخی ناهنجاری‌ها از جمله بی‌توجهی به عفاف و حجاب در معابر شهر مقدس قم اظهار نگرانی می‌کنند که باید با اقدامات کارشناسی و مؤثر برای کاهش این مسائل در قم تلاش کرد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت توجه به قم شناسی، افزود: باید از ظرفیت دیگر نهاد‌ها از جمله حوزه‌های علمیه و مبلغین، سپاه، ستاد امر به معروف و دیگران استفاده و با هم افزایی و همفکری با آسیب‌ها مقابله کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.