مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

امت اسلامی و علما به سیره امام خمینی (ره) اقتدا کنند

آیت الله سبحانی در پیامی گفت: امت اسلامی بویژه علما و فضلا باید به سیره و روش امام خمینی (ره) اقتدا کنند و از آثار و اخلاقش بهره ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن پیام آیت الله العظمی جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان به همایش سالانه بزرگداشت امام خمینی (ره) که در نجف اشرف برگزار شد، بدین شرح است:

متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال فرمود: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند (احزاب/۲۳).

از همه کسانی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم. باعث خوشحالی است که به همراه شما در این مراسم شرکت می‌کنم؛ مراسمی که برای مردی برگزار می‌شود که عمرش را صرف اسلام و دفاع از کرامت و عزت آن کرد و غیرت و شجاعت دینی را در جامعه اسلامی احیا کرد تا در برابر دشمن ستمگر غرب و اتباعش یک دست شوند؛ مردمی که در سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش به وحدت و تقریب دعوت کرد تا خود را از چاه تفرقه به ساحل ائتلاف و اتحاد نجات دهند.

استاد اعظم آیت الله العظمی سید روح الله خمینی (قدس) مرد نمونه و کاملی است که روزگار تنها هر از چندگاهی به نظیرشان بخل می‌ورزد؛ ایشان علم و عمل و معقول و منقول را به هم پیوند دادند، در فقه و اصول، فقیهی زبردست و اصولی بسیار دقیق بودند و در حکمت و فلسفه فیلسوفی حکیم، در سیاست، سیاستمداری باتجربه، در درایت و تدبیر، مدیری مجرب و در تعبد و تهجد شب زنده دار بودند و مَثَل او مَثَل مرکز دایره است که خطوط فضائل و صفات پسندیده گرد او جمع آمده است.

از هر طرف به او بنگری، دریاست

در پایان از فرزندان امت اسلامی بویژه علما و فضلا امید داریم که به سیره و روش آن حضرت اقتدا کنند و از آثار و اخلاقش بهره ببرند.

سلام خدا بر او باد در روزی که متولد شد و در روزی که رحلت کرد و در روزی که زنده برانگیخته می‌شود.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.