آستین بالا زدن یک هیأت زنانه برای ازدواج آسان جوانان

هیأت «زمینه‌سازان ظهور» را جمعی از دختران دانشجو برای ادامه کار‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود راه‌اندازی کردند و بعد از مدتی با گروه جهادی ذیل هیأت، برای ازدواج آسان دختران و پسران آستین بالا زدند.

آستین بالا زدن یک هیأت زنانه برای ازدواج آسان جوانانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هیأت‌های مذهبی به فراخور بستر مردمی خود با بدنه جامعه، ارتباط بسیار نزدیکی دارند. هر فرد هیأتی نماینده طیف و جریانی از مردم است که برای حل معضلات و مشکلات مختلف جامعه در قالب آتش به اختیار می‌تواند کمک‌رسان فکری هیأت باشد.

آتش به اختیار یعنی دیگر امیدی به دستگاه‌های دولتی نیست و خود جریان مومن و جوان انقلابی باید به فکر اشاعه فرهنگ ناب اسلام باشد. براین اساس و با این ظرفیت، هیأت‌های مذهبی در عرصه‌های فرهنگی و به خصوص اجتماعی و کمک به مردم عزم خود را جزم کرده‌اند تا گره از کار مردم باز کنند.

دختران دانشجویی که هیأت راه انداختند

دانشجویان دختر دانشگاه علوم تحقیقات اسلامی بعد از فارغ‌التحصیلی تصمیم گرفتند برای دوران بعد از دانشگاه خود پایگاهی ایجاد کنند تا ذیل آن برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را پیش ببرند؛ تصمیمی که ۵ سال قبل هیأت «زمینه‌سازان ظهور» را رقم زد. این هیأت با هدف ادامه کارتشکیلاتی، هم‌افزایی و شبکه‌سازی میان دختران و زنان تهران ایجاد شد. این هیأت ماهانه دختران و زنان را گرد هم جمع می‌کرد تا برنامه‌های فرهنگی، سیرمطالعاتی و ... را پیش ببرند.

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

مریم عصارزاده، مسئول هیأت زمینه‌سازان ظهور در این باره می‌گوید: «هسته اولیه این هیأت، دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات بودند که بنا داشتیم برای ادامه فعالیت‌های خود پایگاهی داشته باشیم و به نوعی از همدیگر بی‌خبر نباشیم. بعد از مدتی دانشجویان علم و صنعت، الزهرا، حوزویان و زنان خانه‌دار هم به جمع ما اضافه شدند. این هیأت در طول ماه در خانه‌های یکی از اعضاء تشکیل جلسه می‌دهد. در جلسات هیأت، پیرامون مباحث سبک زندگی، تربیت فرزند، بصیرت سیاسی بحث و تبادل و نظر می‌شود.»

راه اندازی هیأت برای شناسایی بانوان فعال

هیأت زمینه‌سازان ظهور از یک سال و نیم قبل شعبه فراتری نیز پیدا کرد و هیأت خانوادگی مناطق آن افتتاح شد. این هیأت در چهار منطقه تهران (شمال، جنوب، شرق و غرب) برای شناسایی بانوان فعال و انقلابی آغاز به کار کرد و به صورت ماهیانه در منزل اعضاء شکل گرفت. شعبه بعدی این هیأت نیز به بانوان متاهل اختصاص داشت تا در این قالب بتوانند برای سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزند تلاش تخصصی‌تری داشته باشند.

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

عصارزاده در این زمینه می‌گوید: «محور سخنرانی و مباحث ما براساس مجموعه تنها مسیر استاد پناهیان شکل گرفت؛ زیرا انتهای جهاد نفس به سبک زندگی برمی‌گردد. به همین منظور در فضای مجازی مرتبط با هیأت، مطالب و محتوا ارائه می‌شد تا در جلسات هیأت، اعضاء با مطالعه مباحث برای بحث و تبادل و نظر آماده باشند. در جلسات یک ربع زمان را به بحث پیرامون مسائل سیاسی روز اختصاص می‌دهیم و موضوعاتی از قبیل تدبر در قرآن، زنان و خانواده، ازدواج آسان و همسرداری نیز از دیگر بخش‌های جلسات ماهانه است.»

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

ایجاد گروه جهادی برای جهت‌مند شدن کمک‌رسانی‌ها

هیأت زمینه‌سازان ظهور، اما فعالیت‌هایش را در برگزاری جلسات و بصیرت‌افزایی خلاصه نکرده است؛ بلکه دستگیری از نیازمندان و گره‌گشایی از زندگی آنان برنامه و اندیشه اولیه هسته اولیه تشکیل هیأت بوده است. این جوانان از ابتدا برای تأمین جهیزیه عروس، درمان بیماران و ... کمک‌های کوچکی انجام می‌دادند، اما تصمیم گرفتند با ایجاد خیریه این کمک‌های را هدفمندتر دنبال کنند.

مسئول هیأت زمینه‌سازان ظهور در این باره می‌گوید: خیریه «باهم بسازیم» را ذیل هیأت برای هدفمندسازی کمک‌رسانی‌ها ایجاد کردیم و تامین جهیزیه و تهیه بسته‌های ارزاق را در دستور کار داشتیم، اما بعد از مدتی احساس شد نیازمند یک ورود بهتر هستیم تا بتوانیم لااقل برای عده خاصی شرایط مطلوب‌تری از زندگی را فراهم کنیم. به همین دلیل، خیریه را به گروه جهادی ارتقا دادیم و از عید غدیر سال ۹۸ آغاز فعالیت‌ها را کلید زدیم.

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

اول کمک اقتصادی بعد ارائه محتوای فرهنگی

عصارزاده در تشریح برنامه‌ها و هدف‌های ایجاد این گروه جهادی می‌گوید: بنای ما علاوه بر کمک‌رسانی اقتصادی، اثرگذاری فرهنگی است و براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش داریم تا بتوانیم روحیه امید را به این خانواده‌های نیازمند تزریق کنیم. براین اساس تصمیم گرفتیم ابتدا کمک‌رسانی اقتصادی را به صورت هدفمند و یکپارچه به نیازمندان هر منطقه و سپس محتوای فرهنگی را ارائه کنیم. براین اساس خانواده‌ای که خوراک فرهنگی ما را دریافت می‌کند به این جهت که ابتدا برای رفع مشکلات معیشتی او گام برداشته بودیم، حرف و نظر ما را می‌پذیرد.»

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

۲۰۰ خانواده باقرشهر زیر پوشش گروه جهادی «باهم بسازیم»

گروه جهاد «باهم بسازیم» هیأت زمینه‌سازان ظهور، چند ماهی است که ۲۰۰ خانواده منطقه باقرشهر در اطراف شهرری را متکفل شده و برای کمک‌رسانی اقتصادی به آن‌ها برنامه‌های مختلفی را اجرایی کرده است. در گام بعدی این کمک‌رسانی‌ها آن‌ها بنا دارند در زمینه رفع مشکلات درمانی و کارآفرینی برای این مردم نیز اقدام کنند. عصارزاده در این باره می‌گوید: در زمان کمک‌رسانی‌های معیشتی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی نیز تلاش می‌کنیم مخاطب برنامه‌های ما نیز کودکان، نوجوانان و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است. ما حداقل ماهی یک مرتبه در این منطقه حضور پیدا می‌کنیم و برنامه‌های مختلفی را فعلا در فاز کوتاه مدت اجرایی می‌کنیم و ان‌شاءالله به زودی در فاز بلندمدت وارد خواهیم شد.»

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

آستین بالا زدن برای ازدواج آسان جوانان

بُعد دیگر خدمات اجتماعی این هیأت بانوان، در باب ازدواج آسان است. این هیأت کانال ازدواج «باهم سازیم» را ایجاد کرده است و به سبک گذشتگان به امر واسطه‌گری برای ازدواج جوانان می‌پردازند. عصارزاده می‌گوید: «پویش باهم بسازیم ازدواجی آسان را در فضای مجازی ایجاد کردیم. در قالب این پویش، زمینه ازدواج آسان را برای دختران و پسران فراهم می‌کنیم. با کمک اعضای هیأت ۵۰ دست لباس عروس امروز در گروه جهادی وجود دارد که به صورت رایگان به دختران اهدا می‌کنیم تا در شب عروسی بر تن کنند و سراغ خرید این لباس‌ها با هزینه‌های بسیار نروند. با راه‌اندازی این پویش هم‌اکنون یک آرایشگاه عروس اعلام آمادگی کرده است که با معرفی هیأت، دختران نیازمندان را به صورت رایگان آرایش کند.»

دختران دانشجویی که برای ازدواج آسان هیأت راه انداختند

کمک ۱۵ میلیون تومانی هیأت به نیازمندان در سه ماهه ۹۹

کمک‌رسانی‌های این هیأت، اما به همین جا نیز ختم نمی‌شود. اعضای این هیأت هر ساله تعدادی از زائراولی‌ها را با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سفر زیارتی مشهد مقدس و اربعین حسینی اعزام می‌کنند. این هیأت در سال ۹۸ موفق شد با جلب نظر مردم، ۸۰ میلیون تومان کمک‌رسانی به نیازمندان داشته باشد، اما با افزایش اعتماد مردم، این رقم در سه ماهه نخست سال ۹۹ به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد:
درود و خداقوت بر شما خوبان عالم و طرح بسیار عالیتان بسیار کار خداپسندانه ایست که باید از هر لحاظ توسعه یابد و جای پیشرفتهای بسیار خوبی دارد در جامعه کنونی مملکت ما ایران عزیز و سرافراز فقط بگید حالا یک فرد بخواد ازدواج آسان کنه و زنی را هم سراغ نداشته باشه که با او ازدواج کند که بتوانند یکدیگر را درک کنند و از هر لحاظ یکدیگر را خوشیخت کنند باید به کجا مراجعه کند تا به مراد دلش برسد ؟.آیا در شهرستانها هم شعبه های فراگیر دارید یا خواهید داشت ؟ که قابل دسترس همه نیازمندان این امور باشد و هم مشاوره رایگان بدهند هم معیارهایی که فرد در نظر دارد برای ازدواج را به او معرفی کنند تا خوشیخت شوند ؟ .
والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله توفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
طرحی برای ازدواج دوم ندارند