ادعای منوچین: حمایت ایران از ونزوئلا «غیر قابل قبول» است

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن غیر قابل قبول خواندن حمایت ایران از ونزوئلا مدعی شده که این کشور از مبادلات ایران و ونزوئلا جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید علیه ایران، بار دیگر ادعا‌های بی‌اساس خود را تکرار کرد.

منوچین اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ نفتکش ایران را که در انتقال سوخت به ونزوئلا نقش داشته‌اند در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مدعی شد که «همکاری ایران با ونزوئلا غیر قابل قبول است.»

او در بخش دیگری از اظهارات بی‌اساس خود ادعا کرده که واشنگتن از مبادلات ایران و ونزوئلا جلوگیری خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج ناخدای ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این پنج ناخدا، ناخدا‌های کشتی‌هایی هستند که اخیرا محموله‌های نفتی ایران را به ونزوئلا منتقل کردند.

اسامی ناخدا‌های تحریم شده عبارت است از: علی دانایی کنار سری، محسن گوهر دهی، علیرضا رهنورد، رضا وزیری، حمیدرضا یحیی زاده.

رسانه‌های ونزوئلایی دوشنبه شب از پهلو گرفتن ششمین کشتی باری ایران در بندر لاگوئرا در این کشور خبر دادند.



کشتی باری «گلسان» که سفر خود را در ۱۵ مه (جمعه ۲۶ اردیبهشت) از بندرعباس آغاز کرد، پس از گذشت ۳۶ روز به ونزوئلا رسید. سفارت ایران در کاراکاس ضمن تایید این خبر، پهلو گرفتن ششمین کشتی باری ایرانی در بندر ونزوئلا را نشانه‌ای از ارتقاء روابط دوستانه دو کشور برشمرد.

پیش از این، پنج نفت‌کش ایرانی ضمن حمل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین از تنگه باب‌المندب، سوئز و جبل‌الطارق عبور کردند و خود را به آب‌های اقیانوس اطلس رساندند. کشتی‌های متعلق به محموله‌های ایرانی پس از طی کردن مسافت زیادی در اقیانوس اطلس، خود را به ونزوئلا رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاحیدر کرار
۲۲:۰۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
از حقارت و عصبانیت بمیرین
آخرین اخبار