فعالیت ۵۰۰ هیئت مذهبی در نیشابور

رئیس سازمان تبلیغات نیشابور گفت: ۵۰۰ هیئت مذهبی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۳۰۰ هیئت مذهبی در سامانه طوبی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور در جمع اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح تحول اجتماعی یکی از مصادیق تحول در نحوه مدیریت مبلغین است که روحانی مسجد تحت عنوان امام محله در مساجد، تنها به اقامه نماز جماعت بسنده نمی‌کند و مسائل مختلف محله همچون مسائل اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی هنری  فعالیت می‌کنند در شهرستان ۱۰ امام محله فعالیت خود را آغاز کرده اند.
 
او افزود: ماموریت سازماندهی امر تبلیغ در روستا‌ها در غالب طرح هدایت با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی که همراه با جلسات و پشتیبانی از روحانیون بوده است با اعزام ۱۱۵ روحانی صورت پذیرفته است. همچنین اعزام ۸۰۰روحانی در مراسمات مختلف در نقاط روستایی و شهری داشته ایم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور ادامه داد: از دیگر فعالیت ها ایجاد سامانه سجام برای روحانیون و فعالیت هایشان بوده و همچنین مدیریت هیئت‌های مذهبی در غالب ۵۰۰ هیئت مذهبی به وسیله سامانه طوبی که ثبت نام ۳۰۰هیئت در سامانه به همراه کد صورت گرفته است.
 
حجت‌الاسلام جوانشیری بیان کرد: نگرش جوان محوری در این سازمان عملی شده است و سن مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات ۳۵ درصد کاهش داشته است، در حال حاضر در نیشابور ۴۱۸ مداح فعالیت می‌کنند که ۲۵۰ مداح مرد و ۱۵۵ مداح زن می‌باشند.
 
او با اشاره به اینکه ۸ موسسه قرآنی و ۲۹ خانه قرآن در نیشابور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۱۲۰ حافظ کل قرآن کریم در نیشابور وجود دارد که از این تعداد ۱۰۵ نفر حافظ زن و ۱۵ نفر حافظ مرد هستند که جوان‌ترین آن ۷ ساله و مسن‌ترین آن ۵۶ ساله می‌باشد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با اینکه بیان اینکه فعالیت‌های زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تا قبل شیوع ویروس کورنا صورت پذیرفته است، تاکید کرد: تاکنون ۳۰۰ گفتمان برای بیش از ۵۰۰ زوج و بانوان جوان توسط دو کانون فرهنگی و اجتماعی توسط ۳۵ مربی در خانواده برگزار شده است.
 
انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.