مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس:

۶ هزار هیئت مذهبی در دفاتر هیئت‌های حرم رضوی ثبت نام کرده اند

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس گفت: ۶ هزار هیئت مذهبی برای حضور در حرم مطهر در ماه محرم ثبت نام کرده‎اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روح الله رنجبر مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تشریح اقدامات این معاونت گفت: ویژه برنامه‌های ماه محرم حرم مطهر از ۲۶ ذی الحجه آغاز شد و در نخستین برنامه پرچم متبرک رضوی به ۲۱۰ هیئت شهرستانی، ۵۵ هیئت مشهدی و ۸ هیئت خارجی اهدا شد.

او با بیان اینکه در این ایام نقاره‌های حرم مطهر رضوی نواخته نخواهد شد، تصریح کرد: تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد مطهر و آئین سنتی صلا از دیگر برنامه‌هایی بود که خدمه و زائران حضرت رضا (ع) با اجرای آن به استقبال مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رفتند.
 
۶۰۰۰ هیئت مذهبی در دفاتر هیئت‌های حرم رضوی ثبت نام کرده اند/تسهیل حضور هیئات مذهبی به حرم مطهر

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: با مشارکت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی ۳۵ هزار لباس ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی آماده شده که قرار است روز جمعه از ساعت ۶ صبح در مبادی ورودی به مادران اهدا شود.

رنجبر با بیان اینکه با توجه به گرمی هوا بیش از ۵۰ هزار بطری آب بین شرکت‌کنندگان این مراسم توزیع خواهد شد، افزود: این مراسم روز جمعه ۱۵ شهریور ماه مصادف با ۶ محرم از ساعت ۸ صبح در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار می‌شود.

تسهیل حضور هیئات مذهبی به حرم مطهر

او تصریح کرد: مراسم سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) نیز با حضور خادمان رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که ۵ هزار خدمه در شب خطبه خوانی و شام غریبان حضور خواهند داشت.

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: به منظور تسهیل خدمت رسانی به زائران و هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با اعلام فراخوان نیرو‌های فوق العاده، نیرو‌ها و خدام بخش انتظامات حرم مطهر رضوی چندین برابر خواهند شد.

رنجبر افزود: در جلسه مشترکی که با شورای هیئات مذهبی برای ارائه خدمات مطلوب به هیئات برگزار شد، تعامل خوبی صورت گرفت تا ضمن رعایت مسائل امنیتی، کنترل وسایل هیئات و حضور آن‌ها به داخل حرم مطهر تسهیل یابد.

او تصریح کرد: در این جلسه همچنین توافق شد تا برای رعایت نظم و انضباط هیئات در دوربرگردان‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر نیرو‌های راهنمایی مستقر شوند و نظارت دقیقی بر آمد و شد آن‌ها صورت گیرد.
 
۶۰۰۰ هیئت مذهبی در دفاتر هیئت‌های حرم رضوی ثبت نام کرده اند/تسهیل حضور هیئات مذهبی به حرم مطهر

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تمامی گیت‌ها در روز تاسوعا و عاشورا فعال هستند و به زائران و مجاوران ارائه خدمت خواهند کرد، گفت: با توجه به حضور گسترده هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، تنها هیئت‌هایی می‌توانند به داخل حرم مطهر مشرف شوند که مجوز شورای هیئت‌های مذهبی را دریافت کرده باشند.

رنجبر همچنین با اشاره به موقوفه‌های ایام محرم و صفر افزود: مهمترین موقوفه ایام محرم موقوفه «مهدی قلی خان قرائی» است که در این ایام با حضور دسته‌های عزاداری بخشی از عواید آن برای خدمه و بخش قابل توجهی از این موقوفه برای زائران در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.