موضع ثابت و استوار ايران چیست که ترامپ آن را نمی فهمد؟

آمریکا به شرکای خود در شورای امنیت سازمان ملل طرحی مبنی بر تمدید تحریم فروش اسلحه به ایران ارائه داده، این درحالی است که ترامپ، تهران را به مذاکره قبل از دیر شدن دعوت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگران معتقدند ترامپ با پیشنهاد مذاکره به ایران در حالی که به شورای امنیت طرحی برای تمدید تحریم‌های ضد ایران ارائه کرده، بازی را باخته است.

آنان بیان می‌کنند که ترامپ می‌خواهد همزمان با تمدید تحریم علیه ایران از حربه مذاکره برای بهبود اوضاع اقتصادی بهم ریخته آمریکا بر اثر کرونا، نژاد پرستی موجود در این کشور و نیز پوشاندن آبروریزی‌های حکومت خود که آخرین مورد را بولتون برملا کرد، استفاده کند.


بیشتر بخوانید


تحلیلگران رسیدن ترامپ به هدفش را بعید می‌دانند و می‌گویند ترامپ سعی می‌کند در صورتی که طرحش با شکست روبرو شد به راه حل دوم پناه ببرد؛ وی تلاش می‌کند جهان را از دست یابی جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات نظامی و اسلحه پس از پایان دوره‌ی تحریم کنونی بترساند، در حالی که همه‌ی جهان می‌دانند که خطر جدی برای جهان خود آمریکاست و بولتون با گفتن اینکه حکومت ترامپ مناسب اداره‌ی دنیا و آمریکا نیست این موضوع را تاکید می‌کند.

دیپلمات‌ها تاکید می‌کنند وتوی روسیه و چین مانعی بر سر راه طرح آمریکا علیه ایران در شورای امنیت خواهد بود. ترامپ از جهتی درخواست تمدید تحریم می‌کند و از جهتی دیگر پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

آنان به این نکته اشاره می‌کنند که فرانسه بازی بدی را با درخواست تمدید تحریم فروش اسلحه به ایران پس از پایان مرحله‌ی اول تحریم از اتحادیه‌ی اروپا شروع کرد و موضع روسیه و چین در عدم اجرای این تحریم را مثبت توصیف و آن را پاسخ محکم و جدی به فرانسه‌ای که در دام آمریکا و اسرائیل سقوط کرده می‌دانند.

کارشناسان گفتند ممکن است ترامپ به فشار و راه حل‌هایی دیگری برای زمینه سازی مذاکرات در مورد موشک‌های ایرانی پناه ببرد، اما تصریح کردند رهبر انقلاب اسلامی به دولت روحانی درباره عدم مذاکره با اروپا و آمریکا بر سر برنامه موشکی ایران تاکید کرده است.

منبع:شبکه العالم

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
علیرضا از لرستان
۲۲:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
ترامپ واقعا ایران را نمیفهمه ترامپ شناختی از جهان هم نداره حتی مردم خودس را هم نمیفهمه در کل یک آدم نفهمه به تمام معناست، او سیایت اداره یک حکومت ابر قدرت را ندارد اصلا صلاحیتش هم ندارد، جهان درحال تحول است ولی او نمیفهمد بیخ گوشش از تغییر میگویند میگوید اوباش هستند آنها را بکشید توهم ابرقدرتی دارد دیگر کشورها هنه به منفع ملی خودشان فکر میکند.