عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهتر است سید حسن خمینی کاندیدای ریاست جمهوری نشود؛ چون شکست می‌خورد

فعال اصولگرا گفت: بهتر است حسن خمینی از نامزدی برای انتخابات ۱۴۰۰ دوری کند، شرایط برای حضور او مناسب نیست.

بهتر است سید حسن خمینی کاندیدای ریاست جمهوری نشود؛ چون شکست می‌خوردوهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به مطرح شدن نام حسن خمینی در بین کاندیدا‌های احتمالی ریاست جمهوری دوره سیزدهم گفت: بهتر است آقای حسن خمینی از نامزدی برای انتخابات ۱۴۰۰ دوری کنند زیرا کاندیدا شدن حسن خمینی آسیب جدی به جایگاه ایشان و همچنین پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان می‌زند. در حال حاضر شرایط برای حضور ایشان مناسب نیست.

او ادامه داد: در انتخابات پیش رو، از یک طرف جریان اصلاحات در موقعیت ضعف قرار دارد، چون هم سبد رای آن‌ها سبک است و هم برنامه و استراتژی قابل اتکایی برای پیروزی ندارند. از طرف دیگر در شرایط فعلی تنها سرمایه و نامزدی که آن‌ها بتوانند با آن وارد رقابت‌های انتخابات شوند، گزینه حسن خمینی است؛ بنابراین جریان اصلاحات برای ادامه حیات سیاسی خود ناگزیر است از پتانسیل سید حسن استفاده کند، ولی این راهبرد کاملا به زیان ایشان و خانواده حضرت امام خمینی (ره) است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بهتر است او وارد انتخابات نشود؛ در فضای سیاسی فعلی کشور حداقل دو گروه وجود دارند که مخالف جدی آقای حسن خمینی هستند. گروه اول انقلابیون سنتی وفادار به نظام و اصولگرایان تندرو که ایشان را منتسب به اصلاح طلب‌ها دانسته و مخالف جریان ارزشی دسته بندی می‌کنند و گروه دوم برعکس گروه اول کسانی هستند که نسبت به مدیریت اجرایی کشور اعتراض دارند.


بیشتر بخوانید


عزیزی افزود: از آنجایی که حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی هستند و حسن خمینی نیز منتسب به امام است، لذا این گروه در مقام اعتراض به کلیت نظام از حسن خمینی حمایت نخواهند کرد؛ چرا که توان تفکیک بین موضوعات و جریانات داخلی نظام را ندارند؛ بنابراین شرایط برای حسن خمینی فراهم نیست و کاندیدا شدن ایشان در انتخابات ریاست جمهوری در واقع استقبال از شکست خود خواسته است که نتیجه آن در حالت خوشبینانه رقم خوردن "رفراندوم شکست" برای جریان اصلاحات و حسن خمینی خواهد بود. البته در صورت شکست ایشان، نتایج خیلی حاد و زیان‌بار تری نیز برای کشور متصور هست که امیدواریم با هوشیاری و دخالت بزرگان و دلسوزان نظام پیش گیری شود.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: حداقل در دو دوره آینده ریاست جمهوری یعنی دوره‌های سیزدهم و چهاردهم شانس پیروزی برای آقای حسن خمینی قابل تصور نیست. اگر ایشان تصمیم ورود به انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشند بهتر است که برای انتخابات ریاست جمهوری دوره پانزدهم یعنی سال ۱۴۰۸ برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سروش صفوی
۲۱:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش همه بدانیم حضورنوه امام خمینی(رض)می تواند باری ازدوش مردم برداردهرچند بااین همه تحریم بسیار سخت است این رابه آنهایی میگویم که مرتب به دولت روحانی زخم میزنند اگرراست میگویند همراه دولت شوندتاباری ازدوش ملت بردارند.اماافسوس...
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مگه ۱۴۰۸ هم وجود داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اتفاقاشرکت کنه موفق
Iran (Islamic Republic of)
نه به اصلاحفساد ها
۲۰:۲۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
مردمی
باتجربه
ضد رانت و فساد و باندبازی و ....
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۲۲:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
من به امام و فرزندان امام عشق می ورزم و با تمام وجود به انها احترام می گذارم به همین منظور هم به عنوان کوچکتر ین فرد جامعه ضمن عرض سلام و احترام خدمت سید حسن عرض می نمایم به عشق امام و سید احمد به فرمایش امام که فرمودند که فرزندام وارد سیاست نشوند جامعه عمل داشته و وارد مسایل سیاسی بخصو ص انتخابات ریس جمهوری نشود . به قول بزرگان اگر اهل جهاد باشید هر جا سنگر است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۱۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
خودش صلاح میدونه شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
مملکت گل وبلبل یعنی همین هر که از راه می رسه ادعای ریاست جمهوری داره بعد وضعیت میشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
همين روحاني رو هم با هزار ترس و لرز بهش راي داديم چون طرفدار اصحاب فتنه بود
Iran (Islamic Republic of)
فدائی حیدری رضاقلی
۱۸:۰۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
مردم دیگرامیدی به این افرادندارندبخصوص درچندستل کارمهمی نکرده واراده ای ندارد شاید بتوان گفت چندان ادم باتفکری نبوده ونیست
Germany
امید
۱۲:۱۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
گیرم که پدر تو بود فاضل/از فضل پدر تو را چه حاصل؟
آخرین اخبار