اقلیمی: سعی می‌کنم انگیزه قایقرانان حفظ شود

سرمربی تیم ملی آب‌های آرام گفت: با قایقرانان در ارتباط هستم تا تمرینات آن‌ها تحت تاثیر قرار نگیرد.

////اقلیمی : سعی می‌کنم انگیزه‌های قایقرانان حفظ شودایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی آب‌های آرام در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات ملی پوشان قایقرانی  گفت: اواخر اسفندماه اردویی  برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک برگزار کردیم. قرار بود مسابقات قهرمانی آسیا فروردین امسال برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و اردو‌ نیز تعطیل شد.

 او افزود: امکاناتی از جمله دستگاه شبیه ساز ارگو را با هماهنگی رئیس فدراسیون  در اختیار قایقرانان تیم ملی قرار داده ایم تا در ملی پوشان تمرین کنند.

اقلیمی گفت: من و مربیان تیم ملی برنامه‌های تمرین را از طریق فضای مجازی برای قایقرانان ارسال و تمرینات آنها را کنترل می‌کردیم.

سرمربی تیم ملی آب‌های آرام ادامه داد: اکنون با توجه به بازگشایی مجموعه ورزشگاه آزادی قایقرانان می‌توانند به صورت انفرادی در دریاچه آزادی تمرین کنند. در گیلان و مازندران نیز قایقرانان می‌توانند در محل سکونت خود در هیئت‌های استان‌ها به صورت انفرادی تمرین  کنند.

سرمربی تیم ملی آب‌های آرام گفت: حدود سه هفته است که یک سری آزمون‌هایی را آخر هفته برای قایقرانان تیم ملی برگزار می‌کنیم تا برنامه‌های تمرینی هفته آینده آن‌ها را طبق نتیجه آزمون و عملکرد آنها تنظیم کنیم.

او با اشاره به عملکرد و آمادگی جسمانی قایقرانان در طول تعطیلی اردو‌ها گفت: طبیعی است که عملکرد و آمادگی جسمانی قایقرانان با توجه به تعطیلی اردو‌ها مقداری ضعیف شده باشد. وقتی قایقرانان مدتی در آب تمرین نداشته باشند مقداری از لحاظ تعادل به مشکل بر می خورند.

اقلیمی ادامه داد: هر ساله سعی می‌کنیم در مدت یک ماه و نیم از فصل زمستان را با تمرین بر روی دستگاه شبیه ساز قایقرانی برنامه‌های قایقرانان را تنظیم کنیم. وقتی قایقرانان بخواهند بعد از این مدت روی قایق تمرین کنند حدود یک هفته طول می‌کشد تا تعادل خود را بر روی قایق به دست بیاورند.

////اقلیمی : سعی می‌کنم انگیزه‌های قایقرانان حفظ شود

او افزود: قرار است اواخر شهریور ماه امسال نیز مسابقات کاپ بین المللی قایقرانی برگزار شود که باز هم هنوز مشخص نیست که این رقابت ها  برگزار شود .

سرمربی تیم ملی روئینگ در پایان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به احتمال زیاد اردو‌ها تا پاییز امسال برگزار نمی‌شود. با قایقرانان مرتب در ارتباط هستیم تا تمرینات آنها تحت تاثیر قرار نگیرد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.