معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر:

میزان مصرف برق از ابتدای امسال در کشور افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توزیع و انتقال نیرو (توانیر) گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان مصرف برق در سطح کشور با افزایش ۵.۸ درصدی همراه بوده که این افزایش پارسال تنها یک درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در جریان بازدید از طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد گفت: با توجه به وضعیت پیک مصرف برق تابستانی بطور قطع با ادامه این رشد امکان پاسخگویی به نیاز موجود در شبکه توزیع و انتقال برق وجود نخواهد داشت.

او  به امضای قرارداد از سوی شرکت توانیر در  پارسال با حدود هزار مگاوات مصرف‌کننده صنعتی و تولیدی جدید اشاره و افزود: هم‌ اکنون بخش صنعت در رشد پیک بار حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد سهم دارد، بخش دیگر این رشد مصرف نیز ناشی از مشترکان برق خانگی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر ادامه داد: بر اساس آمار سالانه یک میلیون مشترک به شبکه سراسری برق اضافه می‌شوند و به همین جهت در سطح کشور استفاده از کولر‌های گازی به تناسب تعداد مشترکان رو به افزایش است.

رجبی بیان کرد: هر دستگاه کولر گازی حدود پنج برابر یک دستگاه کولر آبی مصرف برق دارد. منازل برخوردار از کولر گازی در حالی بطور معمول دو تا سه دستگاه کولر گازی یا حتی بیشتر را در اختیار دارند که تعداد کولر‌های آبی کمتر است و همین موضوع مصرف برق را افزایش داده است.

او همچنین به "پاداش خوش‌مصرفی" برای مشترکان کم‌مصرف برف اشاره و تصریح کرد: در بخش مدیریت مصرف برق حدود ۳۵۰ میلیارد تومان "پاداش خوش‌مصرفی" به بخش کشاورزی و صنعت اعطا شده که این فرایند امسال نیز ادامه دارد همچنین پارسال نیز به آن دسته از مشترکان خانگی در سطح کشور که زیر حد الگو برق مصرف کردند ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش اعطا شد.

انتهای پیام//ی.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.