نماینده آمریکایی: توجیه‌های ترامپ درباره روسیه احمقانه است

نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا توجیه ترامپ در ابراز بی‌اطلاعی از گزارش نیویورک‌تایمز درباره ارتباط روسیه با طالبان افغانستان را مسخره و احمقانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مکس رز، نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت از ابراز بی‌اطلاعی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور درباره ارتباط روسیه با طالبان افغانستان، به شدت عصبانی است.

مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی از این نماینده آمریکایی پرسید نظرش درباره گزارش نیویورک‌تایمز درباره تلاش روسیه برای رشوه دادن به طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان و اینکه ترامپ گفته است از این گزارش و ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بی‌خبر بوده است، چیست؟ آیا ادعای ترامپ را قبول دارد؟ رئیس‌جمهور باید چکار بکند؟

نماینده نیویورک در کنگره آمریکا گفت: «من حتی برای یک لحظه هم این ادعای ترامپ را قبول ندارم. نمی‌دانم چطور می‌توان این گونه از همه چیز دفاع کرد.»


بیشتر بخوانید


نماینده نیویورک گفت: «شما بگویید مسئولیت سازمانی را به عهده دارید که کفایت لازم را ندارد تا مسائل مهمی از این قبیل را با یک مقام تصمیم‌گیرنده در میان بگذارد، این مسخره و احمقانه است. از شنیدن این حرف‌ها تا عمق وجودم به شدت عصبانی می‌شوم. حالم به هم می‌خورد. نه تنها به عنوان یک نماینده کنگره و یک وطن پرست، بلکه به عنوان سربازی که در افغانستان خدمت کرده است واقعا عصبانی می‌شوم.»

مکس رز افزود: «بسیاری از همکاران من در کنگره و بسیاری از همین جمهوری‌خواهانی که در سمت‌های مختلف کار می‌کنند، همچنان به این دولت وابسته هستند و از گفتن حقایق درباره کوتاهی این رئیس‌جمهور در حمایت و محافظت از نیرو‌های ما در افغانستان امتناع می‌کنند.»

نماینده ایالت نیویورک گفت: «موضوع امنیت ملی و محافظت از کشور آمریکا باید فراتر و بالاتر از اولویت‌های احزاب قرار بگیرد. کوتاهی و اهمال گاه‌وبی‌گاه برخی نمایندگان کنگره، نه تنها خنده‌دار بلکه نگران‌کننده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار