نماینده پوتین: آمریکایی‌ها با توسل به جنگ رسانه‌ای شکست خود در افغانستان را توجیه می‌کنند

نماینده روسیه در امور افغانستان اتهام‌زنی روزنامه نیویورک تایمز درباره پیشنهاد مسکو برای قتل نیرو‌های آمریکایی را تنها بخشی از دعوای سیاسی داخلی این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر پیشنهاد کمک مالی مسکو به طالبان برای هدف قرار دادن نیرو‌های ناتو و آمریکا در افغانستان را بخشی از نزاع سیاسی داخلی این کشور اعلام کرد.

زمیر کابولوف، نماینده ویژه دولت روسیه در امور افغانستان در واکنش به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز گفت این بخشی از دعوای سیاسی داخلی در آمریکاست، زیرا برخی طرف‌ها در این کشور که علاقمند به حضور نظامی واشنگتن در افغانستان هستند، از نشر اخبار جعلی برای توجیه شکست خود استقبال می‌کنند.

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد ما پیش از این در خصوص گزارش روزنامه نیویورک تایمز اظهارنظر کردیم. کابولوف با اشاره به رد این ادعا از سوی رئیس جمهور و مقامات آمریکایی گفت هیاهوی بیش از حدی درباره این خبر جعلی به پا شده است. این مقام روس صرف زمان بیشتر برای اظهارنظر درباره یک خبر جعلی را شرم آور دانست.

کابولوف تاکید کرد نیرو‌های آمریکایی که به دنبال تداوم حضور نظامی خود در افغانستان هستند، از چنین اخبار جعلی برای توجیه ناکامی‌های خود بهره می‌گیرند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با رد گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه وی در جریان اطلاعاتی درباره گزارش‌های مربوط به حملات ادعایی به سربازان آمریکایی در افغانستان با حمایت روسیه در سال گذشته قرار گرفته است‏، از خود دفاع کرد. کاخ سفید نیز روز قبل این گزارش نیویورک تایمز را رد کرده بود.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر به نقل از منابع خبری که خواسته بودند نامشان فاش نشود، ادعا کرد که دستگاه اطلاعات نظامی روسیه (GRU) به طور مخفیانه به شبه‌نظامیان نزدیک به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی یا سربازان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان پیشنهاد پول کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز نیز اعلام کرد افسران اطلاعاتی آمریکا و نیرو‌های عملیات ویژه در افغانستان از اوایل ماه ژانویه (دی) به مافوق‌های خود درباره «توطئه» مشکوک روسیه برای پرداخت پاداش به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار