نشست مجازی کشور‌های حامی سوریه/ فراخوان جمع‌آوری۱۰ میلیارد دلار

سازمان ملل در آستانه نشست کشور‌های حامی سوریه، افزایش کمک‌های مالی به آوارگان این کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم،  نشست مجازی کشورهای حامی سوریه امروز (سه‌شنبه) با هدف کمک به آوارگان سوری برگزار می‌شود.

سازمان ملل پیش بینی می‌کند در نشست امسال حدود ۱۰ میلیارد دلار برای کمک به شهروندان سوری که در داخل کشور خود و کشور‌های همسایه آواره شده‌اند، جمع آوری شود.

سازمان ملل همچنین امیدوار است مقدار زیادی از این مبلغ از سوی ۶۰ دولت و آژانس غیردولتی حاضر در نشست مجازی امروز به میزبانی اتحادیه اروپا جمع‌آوری شود.

تعهدات حامیان مالی به سوریه به یک رویداد سالانه بدل شده است و در جریان آن سازمان ملل خواستار جمع آوری ۳.۸ میلیارد دلار کمک برای داخل سوریه و ۶.۰۴ میلیارد دلار برای کمک به کشور‌های میزبان پناهجویان سوری خواهد شد. تاکنون تنها بخش کوچکی از این مبلغ جمع‌آوری شده است.

در همین راستا، کورین ولیشر، مسئول برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل خاطرنشان کرد: نیاز‌ها در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

به گزارش سازمان ملل در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون نفر در سوریه به کمک و حمایت نیاز دارند و بیش از ۶ میلیون نفر بر اثر جنگ آواره شده‌اند و در سایه شیوع ویروس کرونا در معرض خطر قرار دارند.

برنامه جهانی غذا همچنین اعلام کرد: به خاطر وضع نامناسب اقتصادی و اجرای قرنطینه خانگی به منظور ممانعت از شیوع ویروس کرونا قیمت مواد غذایی در جهان طی کمتر از یک سال به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

در همین راستا، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی امور پناهجویان سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: بحران کرونا بر زندگی روزمره میلیون‌ها پناهجوی سوری و کشور‌های میزبان آن‌ها در منطقه تاثیر فوری و ویرانگری بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار