تحریم، نرخ بیکاری در خراسان رضوی را کاهش داد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با وجود تحریم‌ ها نرخ بیکاری استان ۶/۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال تربت‌حیدریه گفت: نرخ بیکاری روستایی به ۱.۳ درصد کاهش یافت و در عین حال بواسطه وفاق و مشارکت دستگاه‌های استان، نرخ مشارکت اقتصادی استان به بالای ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

او افزود: پارسال در استان ۷۵ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی کرده‌بودیم و این در حالی بود که ۱۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد، اما بعد کسر رویش‌ها و ریزش‌های شغلی ناشی از تحریم‌ها، در نهایت ۵۸ هزار شغل خالص ایجاد شد که سهم تربت‌حیدریه ۳هزارو ۱۹ فرصت شغلی هدف‌گذاری شده بود، اما با تلاش همکاران ما در این شهرستان رقم فوق به ۲هزار ۶۲۷اشتغال رسید.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: هدف گذاری ما برای امسال ۸۶ هزار فرصت شغلی در سطح استانایت و این بدان معناست که باید با جدیت بیشتری کار کرد تا بتوانیم تعادل در بازار کار ایجاد کنیم.


ییشتر بخوانید: بیکاری در خراسان رضوی، ۸ و ۳دهم کمتر از متوسط کشور است

سنجری بیان کرد: پارسال ۴۱۳ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۳۸۷ میلیارد تومان یعنی معادل ۸۷ درصد آن جذب و از این محل تاکنون ۱۱ هزار ۴۵۹ نفر اشتغال ایجاد شد که سهم تربت‌حیدریه از این محل و اعتبارات اشتغال خانگی ۱۶ میلیارد ۴۳۵ میلیون تومان اعتبار خرد و قرض‌الحسنه است که ۱۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان آن معادل ۷۳ درصد دریافت و ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده‌است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه مهلت جذب این اعتبارت تا پایان تیرماه جاری است، جامعه هدف شناسایی و از آنجا که نیاز به حمایت دارند، آن‌ها را رصد تا اکثریت بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: اعتبارات پارسال حوزه مشاغل خانگی استان ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است و از آنجا که این رقم زیاد چشمگیر نبود، آن را به صورت متمرکز نگه داشتیم البته رقم فوق در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان است و با وجودی که این میزان هم زیاد نیست، اما با این حال بر اساس تعهد شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

سنجری اظهار کرد: بر این اساس سهم تربت‌حیدریه بر اساس ۱۸۵ تعهد مشاغل خانگی تعریف و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه هزینه کرد آن همینجا اتخاذ می‌شود.

او افزود: دولت با عرضه سیاست‎ها و بسته‌های اقتصادی حمایتی متنوع، قدم‌های خوبی برای جبران زیان این واحد‌ها برداشته است بطوریکه بر این اساس و در قالب تسهیلات کرونا یا تسهیلات حمایت از گروه‌های اقتصادی آسیب دیده، ۲هزار و۸۶۸میلیارد تومان برای استان ما در نظر گرفت و در این ارتباط برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافت.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی در ۱۴ رسته شغلی شناسایی شدند که به ازای هر بیمه شده دارای بنگاه اقتصادی که جزو این ۱۴ رسته باشند و طبق نظر ستاد کرونا تعطیل شده‌باشند، بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد با پرداخت دو ساله و با سه ماه دوره تنفس پرداخت می‌شود.

سنجری بیان کرد: پارسال و در حوزه مهارت آموزی ۸۲ نفر محقق شد که معادل ۷۳ درصد تعهد بوده‌است و در حوزه طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۴۰ نفر تعهد داشت که ۲۴۰ نفر محقق شد و این حکایت از ۶۰۰ درصد رشد را دارد.
 
انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار