طرز تهیه دسر لیمو ترش

در این مطلب قصد داریم روش تهیه دسر لیمو ترش را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دسر لیموترش از دسر‌های خوشمزه‌ای است که خیلی سریع آماده می‌شود و برای مهمانی‌ها و وعده‌های اصلی غذا نیز بسیار کاربردی است.

مواد لازم:

لیمو ترش ۴ عدد
پودر ژلاتین (پودر ژله لیمو) ۲ قاشق غذاخوری
خامه ۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
شیر ۲ پیمانه
وانیل نصف قاشق چایخوری
آب و شکر به مقدار کافی


بیشتر بخوانید


طرز تهیه:

مرحله اول تهیه دسر لیمو ترش:
در ابتدا پودر ژلاتین را با دو قاشق آب مخلوط کرده و روی حرارت کتری قرار دهید تا کاملا حل شود (می‌توانید از پودر ژله لیمو هم استفاده کنید).

مرحله دوم تهیه دسر لیمو ترش:
زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کنید. سپس زرده تخم مرغ را با نیمی از شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کاملا کشدار و کرم رنگ شود. شیر را می‌جوشانیم و می‌گذاریم گرمای خود را از دست بدهد سپس با زرده‌های زده شده مخلوط می‌کنیم و مرتباً هم می‌زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم تهیه دسر لیمو ترش:
ژلاتین حل شده در آب را به مخلوط قبل اضافه کرده و هم می‌زنیم. سپس خامه را اضافه می‌کنیم و باز بهم میزنیم تا همه مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم تهیه دسر لیمو ترش:
باقیمانده شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و آنقدر با همزن برقی می‌زنیم تا پف کرده و حجم آن چندبرابر شود و پس از آن آب لیمو ترش‌ها را کاملاً گرفته و به سفیده اضافه می‌کنیم و بهم میزنیم.

مرحله پنجم تهیه دسر لیمو ترش:
مایه سفیده را به مایه زرده اضافه کرده و به آرامی هم می‌زنیم تا مایعی رقیق و یکدست حاصل شود، بعد همه مایه آماده شده را در یک قالب مناسب ریخته و در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملاً ببندد.

منبع: خبربانو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.