آغاز برداشت جو از کشتزار‌های مریوان

مدیرجهاد کشاورزی مریوان گفت:برداشت محصول جو از سطح ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از کشتزار‌های شهرستان مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رحیمی رییس جهاد کشاورزی مریوان گفت: کار برداشت جو از اواسط تیر آغاز شده و پیش بینی می‌شود سه هزار و ۷۰۰ تُن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او افزود: از مجموع ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار مزارع جو در شهرستان مریوان، یک هزار و ۹۵۰ هکتار آن به صورت دیم و ۴۲۰ هکتار آن نیز به صورت کشت آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۲۸ نفر بهره بردار در این شهرستان مشغول کشت و برداشت جو هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از یک هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

اواضافه کرد: مقدار جو برداشت شده در هر هکتار از زمین آبی ۲/۷ تن و در هر هکتار از زمین‌های دیم ۱/۳ تن است و بیشترین مصرف جو در مریوان برای واحد‌های دامداری بزرگ شیری و پرواری گاو و گوسفند است.

رحیمی میانگین درآمد ناخالص حاصل از کاشت یک هکتار جو را ۳۷ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش جو نصیب جوکاران این شهرستان شود.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان تاکید کرد: سال قبل ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مریوان زیر کشت جو رفته بود و در پایان سال شاهد عملکرد سه هزار و ۵۰۰ تُنی برداشت این محصول در این شهرستان بودیم که امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش سطح تولید جو را شاهد هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.