هیچ بیمارستانی تاییدیه ایمنی از آتش نشانی مشهد ندارد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در شش ماه گذشته هیچ یک از بیمارستان‌های مشهد برای دریافت تاییدیه ایمنی به این سازمان مراجعه نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتشپاد دوم امیر عزیزی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به حادثه آتش سوزی در یکی از مراکز درمانی تهران گفت: مجموعه معاونت آموزش و پیشگیری آتش نشانی بر اساس مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در سال‌های ۹۷، ۹۸ و چند ماه گذشته از سال ۹۹ مکاتبات مختلفی را با نهاد‌های ذی ربط داشته و هشدار‌های لازم در این خصوص را داده است.

او افزود: در همین مدت سازمان آتش نشانی از برخی بیمارستان‌های پرتراکم و مهم شهر بازدید‌های ایمنی داشته و به مسئولان این اماکن چندین بار در خصوص نا ایمن بودن مجموعه‌های درمانی هشدار‌های داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: از مجموعه ۳۳ بیمارستان فعال مشهد، تنها دو بیمارستان مجوز یک ساله گرفته بودند که تاییدیه‌های ایمنی آن‌ها نیز در اواخر سال گذشته منقضی شده و باید مجددا نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند.

عزیزی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری مشهد، اداره کار و امور اجتماعی استان، سازمان آتش نشانی، نظام مهندسی استان، نماینده دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل شده است.

او تصریح کرد: این کارگروه قرار است که با قید فوریت در هفته‌های پیش رو، بازدید‌هایی را از مراکز درمانی خصوصی و دولتی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها انجام داده و موارد خطر آفرین و ناایمن مراکز درمانی را مجدد به مسئولان آن اعلام کنند، تا با قید فوریت نسبت به برطرف کردن نواقص احتمالی اقدام عاجل از سوی متولیان این مراکز انجام شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این که به موازات تشکیل این کارگروه، مکاتبه مجددی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، تاکید کرد: در این مکاتبه خواسته ایم تا آخرین وضعیت بیمارستان‌های در حال بهره برداری و توسعه‌هایی که در آن اماکن انجام شده است را به اطلاع آتش نشانی مشهد برسانند.

بیشتر بخوانید
  • ۳۳۱ ساختمان و مجتمع ناایمن در برابر زلزله در مشهد شناسایی شدند
    عزیزی اظهار کرد: همچنین از سوی سازمان آتش نشانی مکاتبه‌ای فوری با شهرداران مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد انجام شده تا ظرف ۷۲ ساعت آینده لیست کامل مراکز درمانی و کلینیک‌های خصوصی و دولتی سطح شهر تهیه و در اختیار مجموعه سازمان آتش نشانی مشهد قرار بگیرد تا در یک فضای تعاملی بتوانیم همه بیمارستان‌های که در حال بهره برداری یا در حال ساخت هستند را مورد ارزیابی و رصد ایمنی مجدد قرار دهیم.

    او افزود: در صورتی که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دولتی یا بخش خصوصی نتوانند مجوز‌ها و تاییده‌های ایمنی لازم را از سازمان آتش نشانی کسب کنند، اسامی مراکز درمانی نا ایمن به دستگاه قضایی و مردم اعلام خواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.